کد خبر: 841674
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان:
رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان گفت: در مرحله دوم طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، تعداد ۲۲۰ هزار و ۷۴۴ کودک زیر ۵ سال علیه ویروس وحشی فلج اطفال واکسینه شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان گفت: در مرحله دوم طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، تعداد ۲۲۰ هزار و ۷۴۴ کودک زیر ۵ سال علیه ویروس وحشی فلج اطفال واکسینه شدند.

غلامعلی جاودان اظهار داشت: مرحله دوم طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان هرمزگان، از تاریخ ۳۰ بهمن ماه لغایت ۴ اسفند ماه سال جاری با موفقیت به پایان رسید. مرحله نخست این طرح، از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۹ دی ماه اجرا شده بود.

به گفته وی، در مرحله دوم طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، تعداد یک هزار و ۷۱۷ تیم عملیاتی و بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر پرسنل بهداشتی و داوطلب به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال مشارکت داشتند و تعداد ۲۲۰ هزار و ۷۴۴ کودک زیر ۵ سال علیه ویروس وحشی فلج اطفال واکسینه شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان اظهارداشت: آموزش به عموم مردم در زمینه فواید واکسیناسیون فلج اطفال، دستیابی به پوشش ۱۰۰ درصدی ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجر خارجی، متوقف کردن گردش ویروس فلج اطفال در مناطق مختلف و گزارش فوری فلج ناگهانی، از اهداف این طرح کشوری است.

دکتر جاودان تصریح کرد: به همین منظور، عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی به‌صورت خانه به خانه برای به حداقل رساندن بیماری فلج اطفال صورت گرفته و در آستانه ریشه‌کنی این بیماری مسری در کشور هستیم.

لازم به ذکر است از این تعداد ۴ هزار و ۶۹۷ نفر کودک زیر ۵ سال غیر ایرانی، هدف بوده است که تعداد ۵ هزار و ۷۷۶ کودک واکسینه شده اند و تعداد کل خانوارهای هدف غیر ایرانی، ۴ هزار و ۷۶۲ خانوار بوده است که ۵ هزار و ۳۹۱ خانوار غیر ایرانی به صورت خانه به خانه بازدید شده اند که از علت افزایش آن می توان به شرایط آب و هوایی مناسب در این فصل از سال، مهاجر پذیر بودن استان و حضور اتباع غیر ایرانی در اکثر مناطق استان اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر