کد خبر: 841658
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای:
در چهارمین جلسه شورای حفاظت آب اصفهان، طرح تعادل بخشی آب زیرزمینی استان در سال 95 تشریح شد که مهم‌ترین اقدامات پر کردن 903 چاه غیرمجاز، اصلاح و تعدیل دبی پروانه 2075 حلقه چاه، نصب 2 هزار و 75 کنتور فهام و 791 کنتور حجمی بوده است.

چهارمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اصفهان در سال جاری، با ریاست معاونت عمرانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و سایر اعضا تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا وضعیت پیشرفت پروژه‌های طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان در سال 95 تشریح شد که از مهم‌ترین اقدامات پر کردن 903 حلقه چاه غیرمجاز، اصلاح و تعدیل دبی پروانه 2075 حلقه چاه، نصب 2 هزار و 75 کنتور فهام و 791 کنتور حجمی بوده است.

سپس برنامه تکالیف شرکت آب منطقه‌ای اصفهان برای سال 1396 در طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی که از طرف وزارت نیرو همسو با تحقق اقتصاد مقاومتی ابلاغ‌شد که به شرح زیر است:

پر کردن 6 هزار و 29 حلقه چاه غیر مجاز، اصلاح و تعدیل دبی حدود 30 هزار حلقه چاه باقی‌مانده، نصب کنتور حجمی هوشمند روی حدود 29 هزار و 500 چاه برقی که انتظار می‌رود با توجیه مردم و بهره‌برداران با همفکری و مساعدت اصحاب رسانه و همراهی بیشتر مسؤولان استان و شهرستان‌ها محقق شود.

همچنین مقرر شد مناطقی از استان که از نظر وضعیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین در اولویت‌اند شناسایی شود تا با هماهنگی مدیریت بحران استان و ادارات آب منطقه‌ای، صنایع معادن و راه و شهرسازی تدابیر لازم اندیشیده شود.

از مصوبات دیگر لزوم همکاری ادارات در آماربرداری دور سوم از منابع آب زیرزمینی -به خصوص چاه‌ها- و سطحی استان که توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال اجرا است، بود.

همچنین مقرر شد نیروی انتظامی و دادگستری استان همکاری بیشتری در برخورد با متخلفان حوزه آب به خصوص در ایام تعطیل با نیروهای گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای داشته باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر