کد خبر: 841642
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
اصغری:
به مناسبت روز درختکاری با حضور فرماندار تبریز و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز کاشت نهال در مجموعه محل مجتمع دفن فنی و مهندسی زباله گاه تبریز آغاز شد.
به مناسبت هفته درختکاری سازمان پسماند های شهرداری تبریز در اقدمی که هر ساله انجام می گیرد 15 هزار نهال در اطراف مرکز دفن زباله استان کاشته شد.

علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان پسماند شهردای تبریز در این خصوص اظهار داشت: سازمان پسماند در خصوص حفظ محیط زیست و آلودگی هوا وظایف بسیار مهمی را دارد که با توجه به وجود آلودگی های اخیر هوای استان و به خصوص آلودگی های اطراف مرکز دفن زباله هر ساله نهال های به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی کاشه می شود که امسال نیز این کار با حضور فرماندار شهرستان تبریز انجام شد.

وی افزود: مساحت کل مرکز دفن حدود 50 هکتار است که  حدود 20 هکتار از این مساحت در پوشش فضای سبز قرار داده شده است که سعی خواهیم کرد جنگل کاری این محدوده را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان پسماند گفت: امروز با حضور فرماندار شهرستان تبریز نهال های به یاد مدافع حرم کاشته شد که در روز های آینده حدود 15 الی 20 هزار نهال نیز کاشته خواهد شد .

اصغری گفت: زباله گاه مرکزی آلودگی های برای هوا ایجاد می کند که این درختان باعث جلوگیری از این آلاینده ها می شوند که آبیاری این درختان هم از طریق تصفیه شیرابه های حاصل از زباله ها در تصفیه خانه این مرکز انجام و آب حاصل به درختان منتقل می شود.

یکی از اقدامات مهم این سازمان در مدت اخیر احداث کارخانه زباله سوز بوده است که مراحل نهایی برای عقد قرار داد برای این کارخانه با شرکت های خارجی در حال انجام است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر