کد خبر: 841635
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
رییس هیات امنای امام زاده محمد(ع) بسطام گفت: ویژه برنامه تحویل سال همانند سال های پیش در آستان این امام زاده گران قدر برگزار می شود.
عباسعلی اسماعیلی افزود: حضور گسترده مردم شهرستان شاهرود در جوار بارگاه فرزند گرامی امام جعفر صادق(ع) هم زمان با لحظه تحویل سال به گونه ای است که علاوه بر صحن امام زاده، میدان و خیابان های اطراف نیز پر از جمعیت می شود.
وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری نیز از روزهای پایانی اسفند تا 15 فروردین اجرا خواهد شد.
اسماعیلی با بین اینکه در مناسبت ها و تعطیلات، روزانه حدود سه تا چهار هزار نفر در مجموعه تاریخی بسطام و آستان امام زاده حضور می یابند، افزود: زائرسرای امام زاده نیز دارای 10 اتاق بوده و برای اسکان مسافران آماده است.
ریس هیات امنای امام زاده محمد بن جعفر صادق (ع) به طرح توسعه مسجد نیز اشاره و اضافه کرد: در قسمت جنوبی و شرقی این مجموعه، فضای مناسبی به وسعت هزار و 200 متر مربع وجود دارد که در صورت همکاری دستگاه های مسوول می تواند مورد استفاده زایران قرار گیرد اما به دلیل قرار گرفتن در بافت تاریخی، تاکنون با اجرای آن مخالفت شده است.
وی همچنین تعداد خادمان افتخاری این مجموعه را حدود 300 نفر عنوان کرد و گفت: نوبت کاری این افراد از آستان مقدس امام رضا(ع) الگو برداری شده است.
اسماعیلی به غبارروبی ضریح امام زاده نیز اشاره کرد و افزود: این برنامه هر 45 روز یک بار با حضور اقشار گوناگون مردم و مسوولان انجام می شود.
بارگاه امام زاده محمد(ع)، فرزند امام جعفر صادق(ع)، در مجموعه تاریخی بسطام ودر جوار عارف نامی بایزید بسطامی در شهرستان شاهرود قرار دارد.
امام زاده محمد(ع) از فرزندان امام صادق (ع) است که در قرن دوم به دنیا آمده و در قرن سوم به شهادت رسید.
بنابه نقل محدث قمی (ره) اولین بنا برای امامزاده سید محمد را اسماعیل بن عباد در سال 374 ه.ق ساخته است. ش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر