کد خبر: 841625
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
15 بهمن 91 در آن يك‌شنبه سياه مجلس كه رئیس‌جمهور وقت فيلم مخفي ضبط شده‌ اين و آن را در صحن علني پخش کرد...
كبري آسوپار
15 بهمن 91 در  آن يك‌شنبه سياه مجلس كه رئیس‌جمهور وقت فيلم مخفي ضبط شده‌ اين و آن را در صحن علني پخش کرد و رؤساي دو قوه در صحن علني خانه ملت با هم جدل‌هاي تند كردند، رهبري كار رئيس قوه مجريه را غيرشرعي و غيراخلاقي و غيرقانوني دانستند و در مورد دفاعيات رئيس قوه مقننه هم گفتند «آن هم يك قدري زياده‌روي بود؛ لزومي نداشت.»

*****
مجلس ديروز پس از تعطيلات دو روزه كه توأم با موج انتقادات تند به مصوبه حقوق 24 ميليوني مديران بود، به دفاع از خويش برخاست. توضيحاتي كه علي لاريجاني در دفاع از قوه تحت رياستش داد، نه فقط زياده‌روي كه حتي به بيراهه هم رفت و گزاف نيست اگر بگوييم از همان شيوه «بگم بگم» كردن بهره برده حال خودآگاه يا ناخودآگاه! و جالب آنكه اين زياده‌روي تا جايي پيش مي‌رود كه مي‌توان از آنها عليه خود قوه مقننه‌اي كه لاريجاني مشغول دفاع از حيثيت آن است و حتي عليه خود علي لاريجاني استفاده كرد. لاريجاني برخي از منتقدين را رسماً تهديد مي‌كند: «من نمي‌خواهم نام بعضي از آقاياني كه حرف‌هايي را مطرح كرده‌اند، بيان كنم؛ به دليل اينكه اين افراد سابقه در مجلس دارند و دريافتي‌هاي آنان از مجلس مشخص است؛ بنابراين آنقدر جانماز آب نكشند و بنده اطلاع دارم كه چگونه بوده‌اند...»

اول آنكه اين همان مدل بگم بگم براي مبارزه با فساد است و بدتر اينكه اينجا براي عقب راندن منتقدين هم استفاده شده است. ادعاي لاريجاني يعني آنكه قبلاً دريافتي نادرستي در مجلس روي داده و رئيس مجلس و ديگران در برابر آن سكوت كرده‌اند. اين اولين اتهامي است كه رئيس مجلس متوجه قوه‌تحت مديريت خود مي‌كند، در حالي كه خود در مقام دفاع از حيثيت اين قوه است. اما اين زياده‌روي نتيجه‌اي عكس مقصود مورد نظر رئيس مجلس را به‌دست مي‌دهد و گويا تأكيد لاريجاني بر در رأس امور بودن مجلس فقط شامل مجلس دهم مي‌شود و مجالس گذشته بي‌نصيب از اين مقام هستند و تخطئه‌شان جايز.

از طرفي اين دريافتي ادعايي، همچون اهرم فشاري نگه داشته شده تا در وقت مناسب! عليه گيرندگان ادعايي استفاده شود براي وقتي كه دست از پا خطا كنند و مطلبي به انتقاد بگويند. يك روز رئيس قوه‌اي فيلم پخش مي‌كند، يك روز رئيس قوه‌اي حرف از داشتن سند مي‌زند... با فرض صحت اين ادعاها يعني در برابر خطاي ديگران سكوت و براي روزهاي مبادا سند جمع كنيم؟! اين شيوه حتماً نمي‌تواند اخلاقي باشد.  و نكته بعد آنكه آيا خود رئيس مجلس وقت در برابر دريافتي‌هاي غيرقانوني نمايندگان مسئول نبوده است؟ آيا علي لاريجاني مي‌تواند دريافتي گذشته نمايندگان مجلس را زير سؤال ببرد و خود در مقام رئيس مجلس زير سؤال نباشد؟ بله، گفتيم كه باز زياده‌روي كرده است! در جايي ديگر از اين دفاعيات، لاريجاني منتقدين را متهم مي‌كند كه «چرا شما به شوراي نگهبان چيزي نمي‌گوييد؟ لابد مي‌ترسيد صلاحيت آقايان را رد كند.‌» رئيس مجلس خواسته منتقدين را تخطئه كند، اما زياده‌روي‌اش باعث شده عملاً شوراي نگهبان را زير سؤال ببرد و تلويحاً اين را بگويد كه شوراي نگهبان صرف يك انتقاد از شورا، افراد را رد صلاحيت مي‌كند. البته نگاهي به نمايندگان مجلس و حتي نواب رئيس نشان مي‌دهد منتقدين شوراي نگهبان هم در مجلس حاضر هستند و اين نقل نمي‌تواند صحيح باشد. بعيد است لاريجاني هم چنين منظوري را قصد كرده باشد، اما وقتي زياده‌روي شد، مقصود ديگر حاصل مي‌شود كه مدنظر گوينده نبوده است.
*****
همان يك‌شنبه كذايي و در ميانه دفاع رئيس قوه مقننه از خود در برابر اتهامات نارواي رئيس قوه مجريه، اين جملات به گوش رسيد و معروف شد كه «خوب شد شما كه بگم بگم راه انداخته‌ايد، حرفتان را زديد تا مردم شخصيت شما را بيشتر بشناسند...».
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بیخیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
بابا بیخیال؛هرکسی یک ظرفیتی داره و ظرفیت آقای رئیس مجلس هم همینقدره!! آدمها را بایستی در موقعیتها مختلف تست کرد؛ وگرنه من آنم که رستم بود پهلوان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
علت ازدحام در راهرو های دادگستری و پرونده های زیاد ان دستگاه عدم اجرای قانون در تمام دستگاه ها کشور است . مانند عدم رعایت بهداشت در نانوائی ها و عدم رعایت مقررات رانندگی بویژه بوسیله موتور سواران و عدم رسیدگی به دزدی وناتوانی مدیران و عدم رسیدگی به تخلفات در شهرداری مانند سد معبر و ماده صد و0000. علت همه این نابسامانی ها هم عدم مدیریت درست در جامعه است . چون مدیران فقط بفکر پیشبرد اهداف باند وگروه خود هستند .
این باند بازی مانند تفرقه مردم در باور های متعدد براحتی می تواند مورد سوء استفاده استکبار واقع شود و از ان فاجعه درست کند . مانند همه کودتاهای مخملی
لذا برای نجات کشور باید افرادی با سواد و دانا و متعهد و وطن پرست امور کشور را بدست گیرند و بدون ملاحظه و ترحم همه ناپاکی ها و فساد را از بین ببرند
باید ملت را به کار و تولید عادت داد و از پرداخت صدقه به افراد سالم باید خوادری نمود و فقط افراد بیمار جسمی و روانی باید تحت حمایت باشند .
هر کسی هم در خواست در امد بیشتر دارد باید با افزایش قابلیت خود به دریافتی بیشتر برسد نه با زور وهو وجنجال .چون راه برای پیشرفت همه باز است .
اگر کسی مدعی شد پس چه کسی کارگر باشد . جوابش این است که اگر همه ملت ایران روزی بخواست خدا تحصیل کرده ومتفکر ودانا شدند از عربستان کار گر وارد می کنیم .مانند دکتر ومهندس های ما که اکنون در اروپا رستوران داری ورانندگی تاکسی و0000 می کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار