کد خبر: 841602
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
معرفي فيلم‌هاي اکران نوروز ۹۶
«ماجراي نيمروز» به کارگرداني محمدحسين مهدويان که برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم سي و پنجمين جشنواره فجر...
«ماجراي نيمروز» به کارگرداني محمدحسين مهدويان که برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم سي و پنجمين جشنواره فجر، بهترين فيلم از نگاه ملي و بهترين فيلم از نگاه مردم شد از ۲۵ اسفند اکران مي‌شود و فيلم‌هاي «يک روز بخصوص» به کارگرداني همايون اسعديان، «گشت ۲» به کارگرداني سعيد سهيلي، «خوب، بد، جلف» به کارگرداني پيمان قاسم‌خاني، «سه بيگانه» و «آباجان» ديگر فيلم‌هايي هستند که در ليست نوبت اول اکران نوروز ۹۶ قرار گرفتند.
 
پس از اتمام جشنواره فيلم فجر رقابت تنگاتنگي بين اکران نوروزي به عنوان يکي از طلايي‌ترين زمان‌هاي اکران سينما، بين آثار سينمايي که در جشنواره بودند يا نبودند ايجاد مي‌شود و داغ‌ترين حواشي و خبرها را به دنبال خواهد داشت.  با انتخاب فيلم «آباجان» به کارگرداني هاتف عليمرداني ليست فيلم‌هاي حاضر در نوبت اول اکران نوروز ۹۶ بسته شد.  طبق گفته شوراي صنفي نمايش، تهيه‌کنندگان فيلم‌هاي مذکور(به جز خوب بد جلف که اکرانش آغاز شده است) مي‌توانند در صورت دادن درخواست به اين شورا فيلم‌هاي‌شان را از دو هفته قبل از نوروز۹۶(۱۸اسفند) به نمايش دربياورند.  در اين گزارش به معرفي فيلم‌هاي اکران اول نوروزي خواهيم پرداخت تا مخاطبان بيشتر با آثاري که سينماها در نوروز ميزبان‌شان خواهند بود، آشنا شوند.
  
«ماجراي نيمروز» و انتظار مردم براي ديدن بهترين فيلم جشنواره فجر
«ماجراي نيمروز» دومين فيلم بلند سينمايي محمدحسين مهدويان پس از ساخت اثر موفق «ايستاده در غبار» است که در سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر و در اکران عمومي با استقبال روبه‌رو شد.  اين اثر توانست در جشنواره فيلم فجر پنج جايزه بخش نگاه ملي، مردمي، طراحي لباس، طراحي صحنه و بهترين فيلم را دريافت کند.  اين فيلم يک تريلر پليسي است که در بستر قصه به حوادث و وقايع سال ۱۳۶۰ مي‌پردازد.  «ماجراي نيمروز» با فيلم قبلي اين کارگردان به جهت قصه‌گو بودن و فضاسازي بسيار متفاوت است.
  
فيلم سينمايي «خوب، بد، جلف»
فيلم سينمايي «خوب، بد، جلف» را بايد اولين فيلم اکران نوروزي بناميم، چراکه اين فيلم با تصميم شوراي صنفي نمايش از ۲۷ اسفند ۹۵ کار خود را در سينماها آغاز کرده است.  داستان اين فيلم بعد از شهرت پژمان جمشيدي روايت مي‌شود؛ جايي که تهيه‌کننده‌اي با بازي ويشکا آسايش قصد دارد کارگرداني يک فيلم پليسي را به ماني حقيقي بسپارد و اصرار دارد از پژمان جمشيدي و سام درخشاني در فيلم استفاده کند. همين موضوع باعث مي‌شود اين دو نفر درگير اتفاقاتي غيرمنتظره، خارج از فيلم و سينما شوند.
  
«آباجان»؛ روايتي از روزهاي جنگ در زنجان
عليمرداني در اين چند سال اخير همگي آثارش از جمله «کوچه بي‌نام» و «هفت ماهگي» در بخش مسابقه جشنواره فجر حاضر بود. داستان «آباجان» در دهه 60 و در شهر زنجان روايت مي‌شود و به گفته کارگردان حضور در زنجان از الزامات قصه بوده است. فيلمبرداري فيلم از اوايل مردادماه آغاز شد و اواسط شهريورماه به پايان رسيد. عليمرداني که معمولاً فيلم‌هايش همگي پربازيگر هستند در «آباجان» هم از چهره‌هاي مطرحي از جمله فاطمه معتمدآريا، سعيد آقاخاني و حميدرضا آذرنگ استفاده کرده است.
  
فيلم سينمايي «گشت ۲»
«گشت ۲» فيلمي پرمخاطره و پرحاشيه از سعيد سهيلي و اثري است که با صراحت مسائل مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي را در قالب قصه‌اي طنز گنجانده و به مخاطب عرضه مي‌کند.  حميد فرخ‌نژاد به جز بازي در اين فيلم، تهيه‌کنندگي مشترکي با سعيد سهيلي دارد و دنياي سينما را هم تجربه کرده است.  در خلاصه داستان «گشت ارشاد ۲» که توسط سعيد سهيلي و حميد فرخ‌نژاد تهيه شده، آمده است: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا مي‌روند.   
  
فيلم سينمايي «يک روز بخصوص»
داستان اين فيلم درباره پسري به نام حامد است که بايد براي عمل قلب خواهرش دست به انتخاب بزند؛ انتخابي که در آينده مسيرهاي متفاوتي را پيش‌روي او قرار مي‌دهد. اسعديان اين فيلم را بعد از چهار سال دوري از سينما جلوي دوربين برده است و هم‌اکنون آماده نمايش است و پروانه نمايش اثر صادر شده و اولين نمايش آن در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر بود که توانست در بخش جلوه‌هاي ويژه ميداني جايزه بگيرد.
  
فيلم سينمايي «سه بيگانه»
فيلم سينمايي «سه بيگانه» به تهيه‌کنندگي مسعود ردايي مضموني کمدي دارد و بخش‌هايي از فيلم هم در ارمنستان جلوي دوربين رفته است.  اين فيلم داستان سه مأمور خارجي است که براي انجام عملياتي با نقشه‌اي دقيق و از پيش تعيين شده وارد ايران مي‌شوند، اما از لحظه‌ ورود با موقعيت‌هاي ويژه‌اي روبه‌رو مي‌شوند که برنامه‌هاي آنان را به هم مي‌ريزد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار