کد خبر: 841478
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
گاز به زاهدان رسيد نه به زاهداني‌ها
گاز به شهر زاهدان رسيد اما به دليل عدم تكميل خطوط لوله گازرساني در شهر زاهدان، گاز به زاهداني‌ها نرسيد. از اين‌رو براي برخورداري تمامي ۱۱۰ هزار خانواده زاهداني، برنامه‌اي چهار ساله تا پايان سال ۱۳۹۹ مدون شده است.
گاز به شهر زاهدان رسيد اما به دليل عدم تكميل خطوط لوله گازرساني در شهر زاهدان، گاز به زاهداني‌ها نرسيد. از اين‌رو براي برخورداري تمامي ۱۱۰ هزار خانواده زاهداني، برنامه‌اي چهار ساله تا پايان سال ۱۳۹۹ مدون شده است.
به گزارش تسنيم، استان سيستان‌وبلوچستان تا سال 93 تنها استان كشور بود كه از نعمت گاز بي‌بهره بود و اين مسئله به لحاظ اقتصادي و اجتماعي مشكلاتي را براي مردم اين استان به وجود آورده بود. در سال 93 با گازرساني به ايرانشهر، 7 هزار مشترك خانگي، يك نيروگاه و يك جايگاه CNG در استان سيستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند اما باقي استان بي‌بهره از نعمت گاز باقي ماند.
 بعد از سال‌ها تأخير در گازرساني به سيستان و بلوچستان، مقرر شده بود در نيمه نخست سال 95 گاز به دومين شهر اين استان يعني شهر زاهدان برسد اما اين مهم باز هم محقق نشد و به تأخير افتاد؛ تا اينكه اين امر پنج روز پيش (10 اسفند 95) با حضور رئيس‌جمهور محقق شد و روشن شدن شعله گاز در ميدان گاز شهر زاهدان از تكميل خط لوله 262 كيلومتري ايرانشهر - زاهدان حكايت داشت.
با تكميل احداث اين خط لوله و رسيدن گاز به شهر زاهدان، برنامه‌ريزي شده بود تا 110 هزار خانواده زاهداني از نعمت گاز بهره‌مند شوند اما با توجه به پيشرفت فيزيكي ساخت خط لوله در شهر زاهدان اين هدف‌گذاري نيز محقق نشد و در واقع گاز به شهر زاهدان رسيد اما به دليل عدم تكميل خطوط لوله گازرساني در شهر زاهدان، گاز به زاهداني‌ها نرسيد. از اين‌رو مقرر شد تا پايان امسال تنها 5 هزار خانواده زاهداني از نعمت گاز طبيعي برخوردار شوند و براي برخورداري تمامي 110 هزار خانواده زاهداني، برنامه‌اي چهار ساله تا پايان سال 1399 مدون شده است.
محمد حسن طهراني، مديرعامل شركت گاز استان سيستان و بلوچستان در خصوص جزئيات اين برنامه گفت: تعداد 5 هزار مشترك در سال 95، تعداد 30 هزار مشترك در سال 96، تعداد 30 هزار مشترك در سال 97، تعداد 25 هزار مشترك در سال 98 و در نهايت 20 هزار مشترك در سال 99 در سطح شهرستان زاهدان از اشتراك گاز بهره‌مند مي‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار