کد خبر: 841451
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اردبیل:
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اردبیل از افتتاح مرکز مشاوره خانواده مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،سلیم کنعانی در مراسم افتتاح مرکز مشاوره خانواده ناحیه دو اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش وجود دارد که تعداد مراکز مشاوره فعال در این استان پنج منطقه است که با افتتاح مرکز مشاوره خانواده ناحیه دو این تعداد به 6 منطقه شامل مشگین شهر، نمین، پارس آباد، خلخال، ناحیه یک و دو اردبیل ارتقا یافته است.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته بیش از 75 هزار خانواده از خدمات مشاوره ای در سطح استان اردبیل بهره مند شده اند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اردبیل خاطرنشان کرد: با همکاری و توجه مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش به ویژه مدیران مدارس استقبال خانواده ها از این مراکز مشاوره خانواده مطلوب است و 18 نفر به عنوان مشاوران و مدیران در مراکز مشاوره مشغول فعالیت هستند.

کنعانی بیان داشت: این مراکز عمدتا با هدف پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در بین خانواده هاست و در این مراکز در کنار ارائه فعالیت های روانشناختی و مشاوره ای آموزش های تخصصی برای خانواده ها توسط مشاوران مجرب و ماهر انجام می شود.

وی با بیان اینکه در بحث خدمات رسانی مشاوره ای به غیر از مراکز مشاوره خانواده مراکز سیار مشاوره نیز پیش بینی شده است که ویژه مناطق روستایی است تصریح کرد: برای اولین بار در کشور ما در شهر هیر و ناحیه دو اردبیل این مراکز سیار را راه اندازی کرده ایم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اردبیل ادامه داد: برای اولین بار در سطح استان اردبیل کارگروه مصاحبه گر مدیران مراکز مشاوره برای انجام مصاحبه های علمی و تخصصی راه اندازی شده است.

کنعانی اضافه کرد: در استان اردبیل 134 نفر مدرس آموزش خانواده با هدف خدمات رسانی به خانواده ها فعال هستند.

وی از تولید فیلم های کوتاه چند دقیقه ای با محتوای آموزشی و تربیتی نیز خبر داد و گفت: برای اولین بار در سطح استان اردبیل و با همکاری انجمن سینمای جوان این استان در قالب فیلم های کوتاه چند دقیقه ای اقدام به تهیه آثار ارزشمندی کردیم تا با محتوای آموزشی و تربیتی در اختیار خانواده ها و مراکز مشاوره و مدرسان آموزش خانواده قرار گیرد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اردبیل تعامل با نهادها و دستگاه های مرتبط با تعلیم و تربیت به ویژه در مورد خانواده های آسیب پذیر را از جمله برنامه های اداره انجمن اولیا و مربیان اردبیل اعلام کرد.

کنعانی همچنین از کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل دانش آموزان و ایجاد بستر مناسب برای حضور اولیای توانمند در مدارس را از جمله اهداف و برنامه های در دست اقدام انجمن اولیا و مربیان اعلام کرد.

تقویت و تربیت بنیان خانواده و مدرسه از اهداف مراکز مشاوره خانواده است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: تقویت و تربیت بنیان خانواده و مدرسه و اولیا و دانش آموزان از مهمترین اهداف مراکز مشاوره خانواده هاست.

شعاع افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شده در خانواده هایی که بین والدین مشکلات رفتاری وجود دارد دانش آموزان کم رو، افسرده، منزوی و ... بوده و در نهایت منجر به افت تحصیلی آنان می شود.

وی گفت: لازم است در مراکز مشاوره خانواده از روانشناسان خبره و مدرسان آموزش خانواده استفاده شود که وجود مراکز مشاوره خانواده و ارائه خدمات به خانواده های آسیب پذیر در کاهش چشمگیر افت تحصیلی موثر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل نقش مدیران مدارس را در شناسایی خانواده های آسیب پذیر جدی و مهم برشمرد و بیان داشت: باید مدیران مراکز با مراکز مشاوره ارتباط تنگاتنگی را داشته باشند.

شعاع در پایان گفت: معتقدیم ارتباط خانواده ها با مدارس و مراکز مشاوره و از طرف دیگر در بهینه سازی رفتار کودکان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی، اخلاقی، رفتاری و حتی بروز مشکلات درسی موثر خواهد بود.

غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
1
0
بنام خدا سلام بر حجت خدا
روانشناسی علم منحرف است و روانشناسان اگر بتوانند نمی گذارند نور از لای پرده هم بتابد
برکت در احادیث امام صادق علیه السلام
آمار طلاق در غرب و.ایران با این علم بالا
و داروهای بدتر از مخدر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر