کد خبر: 841448
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
مدیرکل کمیته امداد اردبیل:
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان، جشن نیکوکاری با توزیع ۱۷۰ هزار پاکت در یک هزار و ۴۰۰ مدرسه سراسر استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،حسین دشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: 22 روز بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) دستور تاسیس کمیته امداد را صادر کردند که این موضوع نشان از اهمیت و فعالیت گسترده این نهاد انقلابی دارد که سومین و جدیدترین اساسنامه کمیته امداد فروردین‌ماه سال گذشته توسط مقام معظم رهبری با یک رویکرد جدیدو توجه ویژه به فقرا و محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده، تدوین شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و فعالیتهای کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی امسال 96 درصد اعتبارات دولتی کمیته امداد استان تخصیص یافت که دولت در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب این درصد باقیمانده تخصیص اعتبارات را محقق ساخت و در کنار این موضوع نیز دولت موظف شده است هر سال 100 هزار مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد احداث کرده و برای 100 هزار نفر زیرمجموعه این دو نهاد نیز شغل ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: تامین نیازهای مادی و معنوی خانواده‌های تحت پوشش، فقرا و نیازمندان از اولویتهای کمیته امداد بوده و در اساسنامه جدید توجه به ظرفیت وقف نیز مورد رصد قرار گرفته که امیدواریم با همکاری و تعامل با اوقاف استان بتوانیم این موضوع را عملیاتی کرده و از ظرفیت وقف برای کمک به محرومان استفاده کرده و این موضوع را فرهنگسازی کنیم.

دشتی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در راستای کاهش فقر و محرومیت‌زدایی در جامعه اقدامات موثری انجام دهیم نیازمند این هستیم که با مراکز خیریه و تشکلهای مردم‌نهاد در رابطه با فعالیتهای امور خیران همکاری داشته باشیم که در حال حاضر 25 مرکز نیکوکاری کمیته امداد استان در سطح استان فعال بوده و در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی در مورد برگزاری جشن نیکوکاری در استان گفت: هر سال همزمان با فرارسیدن روزهای پایانی سال جشن نیکوکاری از روز 14 تا 21 اسفندماه با عنوان هفته احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود که در این هفته سازمانهایی مانند بسیج، آموزش و پرورش، صدا و سیما و کمیته امداد با یکدیگر همکاری می‌کنند که سال گذشته در قالب برگزاری جشن نیکوکاری 2 میلیارد و 100 میلیون تومان توسط خیران در اردبیل کمکهای نقدی ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: با همکاری و تعاملی که با اداره کل آموزش و پرورش استان داریم 170 هزار پاکت نیکوکاری در مدارس استان و بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود که این جشن نیکوکاری روز 18 اسفندماه در یک هزار و 400 مدرسه سطح استان اردبیل برگزار شده و پایگاههای جشن نیکوکاری در این مدارس فعالیت می‌کنند.

دشتی افزود: تا به امروز یک میلیارد و 470 میلیون تومان کمکهای خیران در رابطه با جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده که روز آخر هفته احسان و نیکوکاری این جشن در مصلاهای سراسر استان برگزار می‌شود که امیدواریم مردم استان با کمکهای خیرانه خود در مسیر کاهش محرومیتها و کمک به افراد نیازمند گام بردارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر