کد خبر: 841394
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با وزیر اقتصاد زاکسن مطرح کرد
سرپرست هیأت اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی در سفر به آلمان به پیشنهاد مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز، به موضوع تولید مشترک خودرو اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی از طرف دولت جهت همکاری در این زمینه مجوز دارد و ضمانت‌های پولی و بانکی لازم نیز به طرف آلمانی ارائه خواهد شد.
اسماعیل جبارزاده در دیدار با وزیر امور اقتصاد، اشتغال و حمل و نقل ایالت «زاکسن» آلمان، آمادگی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان را برای همکاری با طرف آلمانی در زمینه گردشگری، معدن، حمل و نقل شهری، صنعت خودرو، محیط زیست همچنین تحقیقات دانشگاهی و پژوهشی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی علاقه‌مند به نوسازی صنایع خود است، افزود: به خاطر اهمیت این موضوع، ۳۰ نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی در هیأت اقتصادی استان حضور دارند.

جبارزاده با اعلام اینکه استان آذربایجان‌شرقی با وجود کارخانه‌های بزرگ و متوسط، یکی از قطب‌های صنعتی ایران محسوب می‌شود، گفت: تولیدکنندگان ما برای خودروسازان داخلی و خارجی قطعات با کیفیت بالا تولید می‌کنند.

سرپرست هیأت اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی در سفر به آلمان همچنین به پیشنهاد مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز به موضوع تولید مشترک خودرو اشاره و تاکید کرد: بخش خصوصی از طرف دولت جهت همکاری در این زمینه مجوز دارد و ضمانت‌های پولی و بانکی لازم نیز به طرف آلمانی ارائه خواهد شد.

وزیر امور اقتصاد، اشتغال و حمل و نقل ایالت «زاکسن» نیز در این دیدار با بیان اینکه این ایالت ظرفیت‌های مختلفی در بخش اقتصادی و صنعتی به ویژه صنایع الکتریکی و نرم‌افزاری دارد، گفت: در آینده نزدیک به قلب اقتصادی، صنعتی و تاریخی ایران یعنی تبریز جهت افزایش تعاملات و امضای بعضی قراردادها سفر خواهم کرد.

مارتین دولیگ از اراده جدی ایالت «زاکسن» جهت توسعه روابط تاریخی و سنتی ایران و آلمان سخن گفت و افزود: ایالت «زاکسن» در ایران حساب ویژه‌ای بر روی استان آذربایجان‌شرقی باز کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر