کد خبر: 841377
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
 گاه از برخي تريبون‌هاي دولتي سخناني بيان مي‌شود و طعنه و كنايه‌هايي به گوش مي‌رسد كه بوي غوغازيستي از آن به مشام مي‌رسد. به نظر مي‌رسد تلاشي نه‌چندان پنهان در جريان است تا آبي گل‌آلود شود و ماهي دلخواه به تور بيفتد.

اگر جريان انقلابي به اين سخنان واكنش تند يا غيرمؤدبانه نشان دهد، خواسته‌ غوغازيست‌ها محقق مي‌شود. چه آنكه در هياهوي پاسخ به غوغاهاي اين عده، هم خواسته‌ها و مطالبات اصلي مردم فراموش مي‌شود و دولتمردان از پاسخگويي در برابر عملكردشان راه مفري مي‌يابند و هم غوغازيست‌ها در موضع مظلوميت قرار مي‌گيرند و مدعي مي‌شوند كه به آنان حمله شده است. اين روزها هم سخنراني‌هاي برخي دولتي‌ها خالي از اين غوغاسالاري‌ها و تلاش براي تشنج در جامعه نبوده است.

 كانال تلگرامي دفتر حفظ و نشر آثار رهبري، سخناني قديمي از ايشان را در همين روزها منتشر كرد كه مي‌توان آن را دعوت جوانان به خويشتنداري و پرهيز از برخوردهاي تند در مقابل اين طعنه‌ها و كنايه‌ها دانست.

رهبر معظم انقلاب در اسفند 77 مي‌فرمايند: «يکي از چيزهايي که به پا گرفتن فکر غلط کمک مي‌کند، برخورد غيرفکري با آن است. بعضي‌ها خوش‌شان مي‌آيد که يک حرف بي‌ربط مهملي بزنند، بعد به‌جاي اينکه يک نفر بلند شود، در مقابل‌شان بايستد و بگويد اين حرف شما به اين دلايل، باطل است، يک نفر بلند شود و فحش‌شان بدهد! از خدا مي‌خواهند! چون تکلف استدلال، از روي دوش‌شان برداشته مي‌شود و راحت مي‌شوند؛ در موضع مظلوميت و حق به‌جانبي مي‌گويند بله، نمي‌گذارند ما حرف بزنيم! حالا هم مي‌بينيد که بعضي‌ها حرف مهملي را مي‌زنند، هيچ‌کس هم در مقابل، هيچ چيز نمي‌گويد، ولي فوراً داد مي‌زنند که آقا، نمي‌گذارند ما حرف بزنيم! نه آقا، کي نمي‌گذارد؟ حرفت را بزن؛ کسي که جلوي حرف را نگرفته است. توجه مي‌کنيد؟»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار