کد خبر: 841334
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
مراسم اولين سالگرد خاکسپاري شهيد گمنام در فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين برگزار شد
مراسم اولين سالگرد خاکسپاي شهيد گمنام در فدراسيون جانبازان و معلولين برگزار شد. همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) مسئولان فدراسيون، کميته پارالمپيک، ورزشکاران پارالمپيکي، خانواده شهدا و اصحاب رسانه ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامي داشتند.
شيوا نوروزي
يک‌سال از تشييع باشکوه شهيد گمنام 22 ساله در فدراسيون جانبازان و معلولين گذشت و مراسم سالگرد اين شهيد گرانقدر نيز با شکوه هرچه تمام برگزار شد. در اين مراسم پس از مديحه‌سرايي و سخنراني از فرزند شهيد ورکش تجليل شد و حاضران در مراسم با حضور بر مزار شهيد گمنام تدفين شده در فدراسيون جانبازان و معلولين به شهداي ايران اسلامي اداي احترام کردند و ياد و خاطره آنها را گرامي داشتند.
 
فرهنگ شهدا در ورزش
محمود خسروي‌وفا، رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين، مردم و ورزشکاران را ميزبان مراسم برگزار شده در اين فدراسيون خواند: «مراسم اولين سالگرد شهيد گمنام تدفين شده در فدراسيون جانبازان را ما برگزار نکرديم بلکه مردم و ورزشکاران برگزار کردند. اين شهيد گمنام نيز مثل ساير شهدا براي همه نام آشناست و در ايام فاطميه نيز مراسم سالگرد او برگزار شد.» خسروي وفا همچنين در پاسخ به جوان در خصوص فرهنگ شهدا و نهادينه شدن آن در جامعه ورزش اظهار داشت: «معتقدم اين فرهنگ در جامعه ورزش وجود دارد، اما بار اصلي مسائل فرهنگي و موضوعات آرماني چون اهداف انقلاب اسلامي، آرمان‌هاي امام راحل(ره) و در نهايت مسيري که شهدا طي کرده‌اند روي دوش مسئولان است تا ورزشکاران. اگر خود مسئولان و دست اندرکاران ورزش از سرمربي گرفته تا سرپرست و سايرين شخصاً به اين مسائل اعتقاد داشته باشند، ورزشکاران نيز مستعد استقبال از چنين موضوعاتي هستند. مهم اين است که مديريت کلان ورزش بستر فرهنگ‌سازي در اين زمينه را فراهم کنند. در صورتي که به اين باور برسيم و بسترسازي لازم انجام شود فضاي امروز ورزش آماده پذيرش فرهنگ شهداست.»
 
راه شهدا فراموش نشود
سردار عليرضا صفارزاده معرفي راه شهدا به ورزشکاران و جوانان را از جمله اولويت‌هاي مديريت ورزشي عنوان کرد: «سال گذشته در ايام فاطميه مراسم تشييع به ميزباني فدراسيون جانبازان و معلولين يا بهتر است بگوييم به ميزباني جامعه ورزش کشور برگزار شد و اين گوهر در دسترس اهالي ورزش قرار گرفت. اميدواريم ورزشکاران به اين شهيد بزرگوار توسل کنند و اين فرهنگ به وجود بيايد که تيم‌هاي مختلف ورزشي به بهانه‌هاي مختلفي چون قبل از اعزام يا اهداي مدال به شهدا ياد و خاطره اين عزيزان زنده نگه داشته شود. در اين مراسم نيز هدف‌مان اين بود که در حضور جامعه ورزش و قهرمانان جانباز و معلول اولين سالگرد اين شهيد گمنام باشکوه برگزار شود. مسئله‌اي که بيش از هر چيز اهميت دارد حفظ راه شهداست که از حفظ ياد شهدا نيز مهم‌تر است. بيش از 5هزار شهيد ورزشکار داريم که بايد راه و اهداف آنها را بشناسيم و به جامعه ورزش نيز معرفي کنيم. بايد به همه بگوييم که آنها دنبال چه بوده‌اند و حالا وظيفه ماست که راهشان را ادامه دهيم. در بسياري از موارد تنها به ياد شهدا اکتفا کرده‌ايم.»
 
تلنگري براي همه
دبير فدراسيون کشتي نيز شهداي گمنام را نماد قهرماني و پهلواني خواند. رضا لايق که به نمايندگي از فدراسيون کشتي در مراسم سالگرد شهيد گمنام فدراسيون جانبازان شرکت کرده بود آسودگي خيال ورزشکاران امروز را مديون از خودگذشتگي شهداي دفاع مقدس و مدافعان حرم عنوان کرد: «بايد از فدراسيون جانبازان و معلولين به خاطر ميزباني از يکي از شهداي گمنام تقدير و تشکر کرد. اگر امروز به راحتي کاري را انجام مي‌دهيم به خاطر از خودگذشتگي‌هاي جواناني است که در بهترين روزهاي خود آرزوهاي بزرگ خود را کنار گذاشتند و در حالي که مي‌توانستند قهرمان المپيک و جهان شوند جان خود را فداي کشور کردند تا جوانان امروز با خيالي راحت در عرصه‌هاي مختلف بدرخشند. مراسم سالگرد شهيد گمنام فدراسيون جانبازان تلنگر خوبي براي همه است تا يادمان نرود چه کساني و چگونه به کشور و مردم خدمت کردند. ما نيز نبايد ياد و خاطره آنها را فراموش کنيم.» لايق، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا را يکي از اهداف فدراسيون کشتي بيان کرد: «در دو سال اخير در تمامي مسابقات بين‌المللي و داخلي سعي‌مان بر اين بوده که از خانواده شهداي دفاع مقدس و مدافعان حرم تجليل کنيم. حتي بستن بازوبند پهلواني را به دست پهلوان ايران به خانواده شهدا سپرديم تا بلکه از اين طريق گوشه‌اي از جانفشاني‌هاي شهداي کشورمان را جبران کنيم. جوانان و ورزشکاران نيز بعضاً به تلنگر نياز دارند. اين وظيفه همه ماست که راه و ياد شهدا را فراموش نکنيم. شهدا بهترين و بزرگ‌ترين الگوهاي ورزشي کشور هستند و در حقيقت شهدا همان پهلوانان واقعي هستند. معتقدم اين وظيفه همه فدراسيون‌هاست که اين واقعيت را مدنظر قرار دهند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار