کد خبر: 841331
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
كدام سهم‌ها راه كنتور‌سازي ايران را در پيش گرفته‌اند
اگرچه گفته مي‌شود كه بسته شدن نمادهاي بورسي سازو كار خودرا دارد اما بايد ديد بسته نشدن برخي از نمادهاي بورسي كه مشكوك به سفته بازي هستند هم سازو كار خاصي دارد يا اينكه ناظر بخشي از بازار را كه مشكوك به گعده‌گيري سفته بازان است، به شكل صحيحي نمي‌تواند رؤيت كند.
هادی غلامحسینی
به گزارش «جوان»، در عرض سه ماه اخير سفته بازان حرفه‌اي با كمك شركت سرمايه‌گذاري ملي ايران، سهام شركت ماشين‌سازي ايران را 100درصد در بورس افزايش داده‌اند، اين در حالي است كه شركت فوق حتي از پرداخت به موقع دستمزد كارگرانش نيز عاجز است.

يكي از مديران بانك تجارت به جاي اينكه به امور سهامداران جزء اين بانك رسيدگي كند، در همنوايي با سفته‌بازان حرفه‌اي و از طريق فشار بر شركت سرمايه‌گذاري ملي ايران (‌شركت وابسته به بانك تجارت) جهت خريد سهام شركت لوله و ماشين‌سازي ايران، قيمت سهام اين شركت را در بازار سرمايه به صورت حبابي 100درصد بالا برده است و سكوت سازمان بورس اوراق بهادار نيز در اين بين نشانگر اين واقعيت است كه سازمان بازرسي كل كشور و ساير نهادهاي قانوني بايد به حباب قيمتي و سفته بازي در سهام لوله ماشين‌سازي ايران رسيدگي كنند.

لوله و ماشين‌سازي ايران همان راهي را مي‌رود كه سال گذشته شركت كنتور‌سازي ايران باسفته بازي و انتشار اطلاعات غلط رفت، به طوري كه اينك شاهد بازداشت مديرعامل كنتور با قرار وثيقه 500ميلياردتوماني و بي‌اعتباري جامعه حسابرسان خصوصي كشور به واسطه گزارش دروغ حسابرس رسمي كنتور‌سازي ايران هستيم و يك حسابرس معتمد سازمان بورس اوراق بهادار با دريافت يك هبه (خودروي لكسوس) چشم خود را به روي حقوق سهامداران و ذي نفعان شركت بست.
شركت سرمايه‌گذاري ملي ايران تابستان امسال در نرخ‌هاي 300تومان فروشنده سهام لوله و ماشين‌سازي ايران بود اما در پاييز و زمستان در اثر فشارهاي آقاي مدير شاغل در بانك تجارت، به طور مجدد اقدام به خريد سنگين سهام شركت مذكور در قيمت‌هاي بالاي 450 تومان كرد، اين در حالي است كه در اين مدت هيچ اتفاق مثبتي در شركت لوله ماشين‌سازي نيفتاده است و اوضاع مالي شركت نيز به گواه صورت‌هاي مالي بدتر هم شده است.
لازم است سازمان بازرسي كل كشور عملكرد شركت سرمايه‌گذاري ملي ايران را در مورد سهام شركت لوله ماشين‌سازي ايران بررسي و نتيجه آن را به نهادهاي قضايي و كميسيون اصل 90 اعلام كند.

همچنين سفته بازان حرفه‌اي در گل كاري ديگري، ارزش سهام شركت كوچك مرجان كار را كه از شركت‌هاي تابعه سرمايه‌گذاري اميد است در سه ماه اخير دو برابر كردند، به طوري كه ارزش كنوني شركتي كه ارزش واقعي‌‌اش به سختي به 4ميليارد تومان مي‌رسد هم اكنون با معجزه سفته بازي در تابلوي بورس به 16ميليارد تومان رسيده است.

همچنين شركت مس باهنر وابسته به سازمان تأمين اجتماعي كه يكي از بدهكاران بزرگ بانكي است، بهاي سهامش به دليل حركت سفته‌بازان و دلالان مستقر در كارگزاري«ر.‌س.‌ا.‌س» به طور حبابي در دو ماه اخير بالا رفته است، همين سفته بازان در چند ماه گذشته سهام آهنگري تراكتور‌سازي را به شدت بالا برده و سود كلاني كسب كردند. گفتني است اين سفته بازان در سهام كنتور‌سازي نيز فعال بودند وبا زرنگي هرچه تمام قبل از آنكه نماد كنتور‌سازي متوقف شود از سهم خارج شدند و سود خوبي هم كسب كردند. سهم هايي چون مهرام، پياذر، شليا، كيميا، شلوا ن و كماسه طي ماه‌هاي اخير در اثر سفته بازي با رشد قيمت مواجه شدند و هنوز سفته‌بازان در سهم هايي چون مهرام، پياذر و كماسه فعال هستند و عجيب است كه سازمان بورس چرا نماد اين شركت‌ها را متوقف نمي‌كند.
سؤال اين است كه چرا سازمان بورس به وظيفه قانوني خود عمل نمي‌كند و با سفته‌بازان در بازار سرمايه برخورد نمي‌كند، يعني بايد همه اين شركت‌ها دقيقاً مثل شركت كنتور‌سازي ايران فاجعه بيافرينند و آبروي نيم قرني بورس را به باد دهند تا ناظر ورود كند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
اطلاعاتی که به شما دادن دروغ محضه ، شما هم یک مشت آدم بیسواد، هر مطلبی که دستتون میرسه چاپ میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
دروغه محض !!!!
همچين كامنتايي هم پاي مطالبي كه خبر از فاجعه كنتور سازي ميداد ما ديديم
ولي در نهايت كنتور پوكيد
و الان همه توش موندن كه افرادي كه سهم و 8هزار تومن خريدن ،بايد چه كنند چون اگر به فرض يه روز نماد كنتور تو بازار باز بشه ارزش سهم مياد روز هزار يا دوهزار تومان


تشريف ببريد سوالاتي رو كه ناظر بازار سرمايه از هئيت مديره شركت فلوله كرده و جواب هايي رو كه مديران دادن ملاحظه كنيد
همش ما اما و اگر و انشائ الله اگر اينطور شود و در آن سر دنيا هم انطور شود ، پاسخ داده شده


حالا بله افرادي كه از اين اوضاع سهام شركت فلوله ذي نفع هستند و دارن سود مي برن از اين اوضاع بايدم از اين مطالب ناراحت و عصبي بشن
چرا ، چون به سود شخصي خود مي انديشند


در ضمن خود هيئت مديره اعلام كرده كه هيچ اتفاق خاصي تو شركت نيفتاده و هيچ گونه مسئوليتي در قبال شايعات تو بازار در رابطه با فلوله را نمي پذيرد

يعني به من ارتباطي نداره اگه سهم تو بورس دوبرابر شده و فردا روزي با خروج دلال ها از سهم ، بهاي سهم به 200تا 300تومان سقوط كنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار