کد خبر: 841296
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
سال کبیسه یعنی اضافه کاری بدون حقوق!
یک مقام مسئول داشت درباره لزوم تقویت بخش خصوصی با یک کارآفرین گفت‌وگو می‌کرد که
یک مقام مسئول داشت درباره لزوم تقویت بخش خصوصی با یک کارآفرین گفت‌وگو می‌کرد که خبر مصوبه کذایی منتشر شد. کارآفرین پرسید: «اینکه کارمندان دولت مالیات کمتری نسبت به کارکنان بخش خصوصی بپردازند، چگونه می‌تواند به تقویت بخش خصوصی کمک کند؟» مقام مسئول گفت: «ما می‌خواهیم بخش خصوصی مرد بار بیاید و روی پای خودش بایستد.» کارآفرین گفت: «من دیگه حرفی ندارم، اگه می‌شه پاتونو از روی پام بردارید برم!»
بعداً که مصوبه اصلاح شد، مقام مسئول به کارآفرین گفت: «بفرما، ما خواستیم حمایت کنیم خودتان نخواستید!»
   
کارشناسان می‌گویند اختلاف هزینه‌های زندگی با دستمزد کارگران به طور سالانه بیش از 17 میلیون تومان است. همچنین کارشناسان تأکید کردند که «هزینه‌های زندگی» باید هر چه سریع‌تر اختلاف خود را با «دستمزد کارگران» حل کند. آنان پیشنهاد دادند یک جلسه آشتی‌کنان میان هزینه‌ها و دستمزدها برگزار شود و اختلافات با ریش‌سفیدی کنار گذاشته شود. کارشناسان بعد از گفتن این حرف‌ها توی چشم مردم زل زدند و دیگر چیزی نگفتند.
   
در زمانی که مصوبه تبعیض‌آمیز علیه کارگران در حال تردد بین تصویب و اصلاح بود، یک خبر دیگر در رسانه‌ها خودنمایی کرد: «واردات 151 تن دستکش کارگری به کشور در 10 ماهه امسال» این مقدار تقریباً 6 برابر وزن کل نماینده‌های محترم مجلس و اعضای هیئت دولت روی هم است! به عبارت دیگر اگر 151 تن دستکش را بین نماینده‌ها و هیئت دولت تقسیم کنیم، به هر کدام 500 کیلو می‌رسد!
رئیس سازمان «بوسه‌زدن بر دست کارگران» درباره واردات این همه دستکش اینگونه توضیح داد: ما به کارگران زحمتکش خیلی توجه داریم و بنابراین تولیدی‌های دستکش داخلی را به این وسیله تعطیل می‌کنیم تا بروند استراحت کنند!
وی افزود: در همین راستای تکریم کارگران، داریم چندین محموله «بوسه» از خارج می‌آوریم که به دست کارگران بزنیم.
   
وزارت کار اعلام تعطیلی سی‌ام اسفند را نادرست خواند. بنابراین کارگران و کارمندان عزیز اگر مرخصی نداشته باشند مجبورند سی‌ام اسفند و متعاقباً لحظه تحویل سال در محل کار حاضر باشند! البته این ربطی به مصوبه مجلس ندارد اما وقتی بخواهد بر سر کارگران ببارد از  زمین و آسمان و دولت و تقویم و چرخ و فلک می‌بارد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر