کد خبر: 841229
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان گفت: اختلال در سامانه یکپارچه کشوری سیم‌فا و مراجعه زیاد مردم در ماه های پایانی سال، علت اصلی ازدحام در مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سواری سمنان بوده است.
مصطفی نظری گفت: دلیل فعال نبودن مرکز معاینه فنی سمنان در چند روز پیش اختلال در سامانه یکپارچه صدور معاینه فنی یا سیم فا بوده و از آنجا که تمام مراکز فنی کشور به این سامانه متصل است، در صورت ایجاد اختلال در این سامانه، در تمام مراکز معاینه فنی کشور نیز مشکل ایجاد می شود.
نظری تصریح کرد: تمام مراکز معاینه فنی از مرکز کشور به صورت یکپارچه کنترل می شود و تمام مراحل پلاک‌خوانی، انجام آزمایش، صدور کارت و برچسب باید با تایید سامانه سیم فا به صورت سراسری انجام شود.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان، یکی دیگر از دلایل ازدحام جمعیت در مرکز معاینه فنی سمنان در بهمن و اسفند ماه را افتتاح مرکز معاینه فنی سمنان در بهمن سال 87 و سررسید موعد سالانه معاینه فنی خودروهای سمنان در این ماه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی سال نو و سفرهای نوروزی، بسیاری از مردم ماه های پایانی سال را برای مراجعه به مراکز معاینه فنی انتخاب می کنند و این مرکز با ازدحام مراجعه کننده در ماه های بهمن و اسفند مواجه می‌شود.
نظری ادامه داد: از اردیبهشت 95 هزینه ارایه معاینه فنی با تصویب دولت، افزایش پیدا کرد، از این رو اشتیاق در سمنان برای راه اندازی مرکز معاینه فنی بیشتر از پیش شد.
وی گفت: ستاد معاینه فنی سمنان به ریاست حسین موسوی شهردار و نمایندگانی از نیروی انتظامی و محیط زیست تشکیل شده است و این ستاد با داشتن دستورالعمل بر فعالیت مرکز معاینه فنی نظارت ویژه دارد و درخواست های راه اندازی مرکز معاینه فنی جدید را بررسی می کند.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان تاکید کرد: با توجه به جمعیت شهر سمنان و نیازسنجی انجام شده، این شهر به مرکز معاینه فنی جدید نیاز ندارد.
وی با تاکید بر اینکه انجام معاینه فنی خودرو علاوه بر کاهش تصادفات و آلودگی شهری، برای افزایش سلامت فرد و جامعه مفید است، ادامه داد: معاینه فنی زیر نظر کامل سامانه یکپارچه کشوری انجام می شود و کاربر هیچ اظهار نظری نمی تواند کند، سامانه به طور کامل می تواند مشکلات خودروها را بررسی کند و دارندگان خودرو با رفع مشکلات شناسایی شده از خطرهای احتمالی در آینده جلوگیری می کنند.
نظری اضافه کرد: طبق قانون خودروهای صفر کیلومتر تا پنج سال نیاز به انجام معاینه فنی ندارند، اما توصیه می شود برای اطمینان از ایمنی خودرو، دارندگان خودروهای صفر کیلومتر به ویژه خودروهای تولید داخلی، بعد از 2 تا سه سال برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: نداشتن معاینه فنی برای خودروهای بالای پنج سال جرم محسوب می شود و به همراه داشتن کارت و نصب برچسب معاینه فنی روی شیشه خودرو الزامی است که مالکان خودرو باید برای دریافت آن اقدام کنند.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان اضافه کرد: هزینه صدور کارت معاینه فنی برای خودروهای سبک شامل 22 هزار تومان انجام معاینه فنی، هزار و 980 تومان مالیات، 200 تومان به حساب خزانه دولت و هزار تومان برای صدور کارت می شود.
مرکز معاینه فنی شهر سمنان به طور معمول از سال هشت تا 14 فعالیت دارد، اما در بهمن ماه به دلیل ازدحام جمعیت این مرکز تا ساعت 17 فعال بود.
مرکز معاینه فنی سمنان، در محدوده میدان امام حسین (ع) و در کنار سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان قرار دارد و به طور میانگین روزانه 50 دستگاه خودرو در این مرکز از نظر فنی و در زمینه شاخص‌های مختلف مورد بررسی قرار می گیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار