کد خبر: 841228
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
رئیس اداره جنگل و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: همزمان با نکوداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی از 15 تا 21 اسفند 95 تعداد 600 هزار اصله نهال رایگان در استان توزیع می شود.
بهزاد گلابیان افزود: گونه های نهال توزیعی سازگار با اقلیم آب و هوایی استان سمنان شامل کاج ، زبان گنجشک، سرو شیرازی، سرو خمره ای، سنجد ، اقاقیا، ابریشم مصری، سنجد، ، زیتون تلخ و سایر گونه های فضای سبز هستند.
وی هدف از توزیع نهال ها را افزایش فرهنگ درخت کاری بین مردم و افزایش سرانه فضای سبز شهری و خارج شهری که در مزارع به انواع بادشکن و سایه انداز استفاده می شود و همچنین ایجاد مشارکت بین مردم عنوان کرد.
رئیس اداره جنگل و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این که سال گذشته 800 هزار اصله نهال در استان توزیع شده بود، گفت: دلیل کاهش 200 هزاراصله نهال در استان سمنان برای امسال کمبود اعتبار در این بخش است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
آب و هوای این استان در تابستان گرم و در زمستان به نسبت سرد است و گونه ای نهال های توزیع شده در سمنان قابلیت کاشت در تمام مناطق با توجه به موقیعیت آب و هوایی این استان را دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر