کد خبر: 841222
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: تا کنون100میلیاردتومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای کشاورزی استان سمنان پرداخت شده است.
سیدحسن میرعماد  افزود:این تسهیلات به واحدهایی که در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده بودند، پرداخت شده است.
وی از ثبت نام 500 واحد کشاوری در این سامانه خبرداد و گفت: یکی از مشکلاتی که کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی با آن مواجه هستند، فراهم کردن ضامن های معتبر است.
میرعماد گفت: از آن جا که بیشتر کشاورزان منطقه مجن هم با این مشکل مواجه هستند، برای رفع این مشکل جهادکشاورزی به آن ها کمک می کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان تولید سیب زمینی با کیفیت را یکی از راه های رونق کشاورزی مجن خواند و گفت: تعویض بذر یکی از این راه هاست چون ادامه تولید با بذرهای کنونی به صرفه نیست.
میرعماد گفت: باید میزان تولید از 15تن در هکتار به 30 تن افزایش یابد و در این صورت کشاورزی منطقه رونق می یابد.
وی خرید تضمینی سیب زمینی از سوی دولت را ، گامی مهم در حمایت از کشاورزان خواند و گفت: سیب زمینی مازاد برنیاز کشاورزان به هر میزان که باشد، به قیمت هر کیلو430 تومان خریداری می شود.
وی در باره واگذاری زمین برای ساخت واحدهای تولیدی هم گفت: سازمان جهادکشاورزی سمنان آمادگی دارد در این باره همکاری کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در باره تسهیلات مربوط به سامانه های نوین آبیاری هم گفت: این سازمان آماده همکاری و ارائه تسهیلات بلاعوض است.
شغل بیشتر مردم مجن کشاورزی، باغداری و دامداری است.
هر ساله در این منطقه 2هزارتن سیب زمینی تولید می شود .
استاندار سمنان به همراه جمعی از مدیران کل ،روز چهارشنبه برای بهره برداری از چند طرح عمرانی و نیز دیدار با مردم و حضور در نشست خبرنگاران به شاهرود سفر کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر