کد خبر: 841148
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
شهردار اصفهان :
جنس شهرداری خدمت رسانی به شهروندان است و در حوزه اقتصادی، بازرگانی و بازاریابی کمتر موفق بوده است بنابراین سعی شده برخی پروژه ها را با مشارکت بخش خصوصی انجام گیرد.

شهردار اصفهان اظهار داشت :خوشبختانه در سال های اخیر اجرای پروژه های مشارکتی در شهر اصفهان رونق گرفته است به طوری که جذب سرمایه گذار بخش خصوصی امسال نسبت به 10 سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است

 مهدی جمالی نژاد در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه 7 در قالب چهل و هشتمین برنامه هرهفته چند افتتاح در سخنانی اظهارکرد: محلات منطقه 7 کم برخوردار هستند بنابراین سعی شده نیازها و ملزومات شهر در این محلات مانند ساماندهی معابر و پیاده روها و رفع گلوگاههای ترافیکی انجام شود که تاکنون برای ساماندهی معابر 5 میلیارد تومان هزینه شده است.


وی ادامه داد: برای پیاده رو سازی خیابان کاوه یک میلیارد تومان و برای ساماندهی بلوار ورودی و خیابان شهرک ولیعصر 3 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است.

جمالی نژاد اضافه کرد: برای اولین بار به درخواست وزیر اقتصاد برای فرهنگسازی پرداخت مالیات و عوارض بوستانی به نام مالیات در اصفهان احداث می شود که امروز کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

وی از احداث مجتمع تجاری گلستان با اعتبار 3 میلیارد تومان سخن به میان آورد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر اجرای پروژه های مشارکتی در شهر اصفهان رونق گرفته است به طوری که جذب سرمایه گذار بخش خصوصی امسال نسبت به 10 سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است.
شهردار اصفهان افزود: بودجه سال جاری 2 هزار و 650 میلیارد تومان پیش بینی شد که چند برابر آن پروژه مشارکتی تعریف شده است.


جمالی نژاد بیان کرد: برگزاری مراسم افتتاحیه برای این چنین طرح ها برای معرفی بهتر مجتمع های تجاری است.
وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است که پروژه هایی که با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود، رونق بیشتری داشته است ولی طرح هایی مثل جهان نما و مجتمع تجاری بدنه شرق چهارباغ که در سال های گذشته از سوی شهرداری احداث شده موفق نبوده است.


شهردار اصفهان اذعان کرد: جنس شهرداری خدمت رسانی به شهروندان است و در حوزه اقتصادی، بازرگانی و بازاریابی کمتر موفق بوده است بنابراین سعی کرده ایم برخی پروژه ها را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم.


جمالی نژاد به احداث شهرک مبل با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: به زودی کلنگ احداث شهرک مبل در اصفهان به زمین زده می شود.

وی تاکید کرد: اجرای چنین طرح هایی نشان می دهد شهرداری در کنار پروژه های بزرگ، به پروژه های محله محور نیز توجه کرده است.


شهردار اصفهان به مشکلات ترافیکی پایانه کاوه اشاره کرد و گفت: زمینی به مساحت 20 هکتار در اطراف خریداری شده است تا با مشارکت بخش خصوصی آشفتگی ورودی پایانه کاوه کاهش پیدا کند.


جمالی نژاد اضافه کرد: به تازگی این زمین خریداری شده است و ظرف 3 ماه آینده بخشی از خدمات پایانه کاوه به محل جدید منتقل می شود.


وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص احداث دلفیناریوم اصفهان گفت: احداث این پروژه در شرف انجام است ، دلفیناریوم یکی از پروژه هایی است که برای احداث آن اختلاف سلیقه بین محیط زیست و حوزه میراث و گردشگری وجود دارد.


شهردار اصفهان اضافه کرد: معتقد هستیم که در کنار داشته های میراثی و فرهنگی، جاذبه هایی نیز در سطح شهر اصفهان ایجاد کنیم.


جمالی نژاد بیان کرد: لازم است زیرساخت های لازم را برای توسعه گردشگری مهیا کنیم تا خانواده های بیشتری برای سفر به اصفهان ترغیب شوند.
وی تاکیدکرد: احداث دلفیناریوم برای ارتقا گردشگری اصفهان بسیار اهمیت دارد اما باید دغدغه های علاقه مندان به محیط زیست را نیز شنید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر