کد خبر: 841147
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
در دیدار شهرداران دو شهر صورت گرفت؛
دکتر نجفی در دیدار با شهردار درسدن، بر لزوم ایجاد روابط موثر و مستمر دو طرفه تاکید کرد.
شهردار تبریز در این دیدار با اشاره به این که سفر هیئت تبریزی به آلمان، در بالاترین سطح مدیریت شهری و استانی صورت گرفته است، گفت: این امر، از اراده جدی تبریز و آذربایجان‌شرقی برای توسعه مناسبات شهری بین ایران و آلمان حکایت دارد.

وی اظهار داشت:  حرکت کلی کلان‌شهر تبریز، چشم‌اندازهای مهم عمرانی و فرهنگی را هدف قرار داده و زمینه‌های ارزشمند مشارکت‌های خارجی را فراهم آورده است.

دکتر نجفی با اشاره به مزیت‌های گردشگری تبریز  گفت: «تبریز ۲۰۱۸» یک فرصت متقابل برای تبریز و شهرهای همراه آن است؛ از این رو، مشارکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، مسکن‌سازی ومصالح‌سازی،  حاوی منافع دو طرفه برای هر دو طرف خواهد بود.

شهردار تبریز با دعوت از شهردار درسدن برای سفر به تبریز، به پیشینه حضور صنایع آلمانی در تبریز اشاره و تاکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی می‌تواند بسترهای فرهنگی و اجتماعی ارتباط طرفین را از طریق برگزاری هفته‌های فرهنگی، بازارچه‌های مشترک صنایع دستی و رویدادهای ورزشی، پایه‌ریزی و تقویت کند.

دیرک هیلبرت،  شهردار درسدن نیز در این دیدار با اشاره به این‌که حضور هیئت تبریزی در این شهر، فضای جدیدی برای ایجاد ارتباط با سایر شهرهای ایران ایجاد کرده است، گفت: تبریز با موقعیت بسیار ممتاز فرهنگی در آسیا و کشور ایران، همواره ارتباطات گسترده‌ای با آلمان داشته و فرش دستباف آن، یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های بازارهای خارجی است.

وی تاکید کرد: این گذشته پربار با توسعه روزافزون امروزی  همراه شده و فرصت مناسبی برای ارتباطات بین‌المللی فراهم آورده است.

شهردار درسدن متذکر شد: درسدن  به عنوان پایتخت ایالت زاکسن آلمان، از گسترش روابط با تبریز استقبال می‌کند؛ بر همین اساس، مصمم هستیم با فراهم‌شدن زمینه‌های لازم، موضوعات ارتباطی را در سفر به تبریز پیگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر