کد خبر: 841140
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
ریاست شبکه الکوثر:
ریاست شبکه الکوثر گفت:می‌توان گفت جبهه بحران‌آفرین در سوریه یک جبهه غربی ـ عربی ـ عبری ـ ترکی است که پشت سر گسترش تروریسم در سوریه هستند.
احمد سادات  در همایش مدافعان حرم آذربایجان‌شرقی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب برگزار شد با بیان اینکه همه حکومت‌های استبدادی که علیه سوریه توطئه کردند، ناموفق شدند، خاطرنشان کرد: کشورهایی که به دنبال سقوط سوریه بودند اکنون کنار رفته‌اند ولی بشار اسد هنوز در مقام ریاست جمهوری این کشور است.

وی اظهار کرد: چرا در یک مدت کوتاه ده‌ها هزار نفر در قالب گروه‌های تکفیری و تروریستی از کشورهای مختلف به سوریه و عراق سرازیر شدند و به بحران‌آفرینی و بی‌ثبات‌سازی اقدام کردند و در هر یک از این کشورها توانستند مناطقی را تحت سلطه خود درآورند و حاکمیت مرکزی را با چالش جدی مواجه سازند، پاسخ به این پرسش اصلی می‌تواند ارتباط مقوله تهدید در منطقه را با امنیت ملی جمهوری اسلامی مشخص کند.

جریانی که در سوریه ایجاد بحران و ناامنی کرد، یک جریان صرفاً داخلی نبود 

سفیر سابق ایران در سوریه عنوان کرد: جریانی که در سوریه ایجاد بحران و ناامنی کرد و به جنگ با دولت و ارتش سوریه برخاست یک جریان صرفاً داخلی نبود بلکه شامل گروه‌های تروریستی از کشورهای مختلف بود و در این میان برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه نیز نقش اساسی در ایجاد و حمایت از این گروه‌ها داشتند.

ریاست شبکه الکوثر ابراز کرد: می‌توان گفت جبهه بحران‌آفرین در سوریه یک جبهه غربی ـ عربی ـ عبری ـ  ترکی است که پشت سر گسترش تروریسم در سوریه هستند.

سفیر سابق ایران در سوریه در رابطه با انگیزه الهی مردم ایران اظهار کرد: همان انگیزه‌ای که مردم ایران را برای جنگ با صدام فراخواند، برای حضور در سوریه نیز فراخوانده است.

وی افزود: کشورهایی چون عربستان و قطر با هزینه‌های بسیار بالا گروه‌های تروریستی را حمایت و پشتیبانی می‌کنند، هزینه‌های بالای تبلیغاتی و رسانه‌ای این کشورها در حمایت از تروریسم گویای این مسئله است و آمریکایی‌ها نقش محوری و هماهنگ‌کننده را ایفا می‌کنند و صهیونیست‌ها نیز به طور مؤثری آموزش و تجهیز این گروه‌ها را در کنار ترکیه انجام می‌دهند.

سفیر سابق ایران در سوریه با بیان اینکه اهدافی که از سوی این جبهه در سوریه با چنین هزینه‌ای دنبال می‌شود، قطعاً به قلمرو سرزمینی سوریه محدود نخواهد بود، گفت: سوریه نقطه آغاز تغییرات در منطقه از منظر این جبهه است، به همین دلیل است که اشتراکات زیادی میان بحران در عراق و سوریه وجود دارد و تلاش براین بود که دامنه این بحران به لبنان هم کشیده شود.

وی تأکید کرد: وقتی بحران سوریه و عراق از این منظر ریشه‌یابی می‌شود، می‌توان متوجه شد کسانی که در اتاق‌های فکر خودشان به این نتیجه رسیدند که باید جنگ نیابتی را در منطقه از طریق گروه‌های تروریستی دنبال کنند، در پی شکل‌گیری نظم جدید و ترتیبات تازه‌ای در غرب آسیا هستند به مانند ترتیباتی که در قبل با عنوان خاورمیانه جدید از آن یاد می‌شد.

پایان عمر قدرت‌ها و حکومت‌های مرتجع، مستبد و وابسته فرارسیده است

سفیر سابق ایران در سوریه یادآور شد: مشخص است در این طرح‌ها که آمریکایی‌ها نقش اساسی در آن ایفا می‌کنند، جمهوری اسلامی هدف کانونی است، جمهوری اسلامی ایران امروز قدرت برتر منطقه است و با تحولاتی که در منطقه در حال رقم خوردن است و پیدایی بیداری اسلامی و گسترش جبهه مقاومت، روند نزولی سلطه قدرت‌های فرامنطقه در غرب آسیا و پایان عمر قدرت‌ها و حکومت‌های مرتجع، مستبد و وابسته فرارسیده است.

وی تصریح کرد: به عبارتی منطقه در حال تجربه تحولات مردم‌پایه است و این تحولات آینده منطقه را به آینده‌ای با محوریت اسلام بدل خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران در بروز این تحولات نقش اساسی و محوری ایفا کرده است.

ریاست شبکه الکوثر اظهار کرد: براین اساس جریان بحران‌آفرین منطقه می‌خواهد با این تحولات و روند آنها مقابله کند و طبیعی است در نقشه‌ای که طراحی کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران‌ یک نقطه کانونی است و آنها به دنبال انتقال بحران از سوریه، عراق و لبنان به ایران هستند.

وی اضافه کرد: معنای این سخن آن است که گروه‌های تروریستی که امروز در سوریه و عراق در حال بحران‌آفرینی هستند اگر در این کشورها متوقف نشوند، دامنه این بحران را به ایران خواهند کشاند.

مدافعان حرم در خطوط مقدم تأمین امنیت ملی کشورمان مبارزه می‌کنند 

سفیر سابق ایران در سوریه ابراز کرد: بنابراین عزیزان شهید مدافع حرم علاوه بر اینکه از حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه دفاع می‌کنند در خطوط مقدم تأمین امنیت ملی کشورمان نیز مبارزه می‌کنند و از تمامیت ارضی ایران دفاع می‌کنند و باید قدر این افراد را دانست و به ارواح پاک و نورانی آنها درود فرستاد و ملت ایران هم باید به خوبی به این موضوع توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این عزیزان امروز با فداکاری و نثار خون خود هم توطئه‌ها علیه ملت و دولت سوریه و عراق را خنثی می‌کنند، هم از حرم اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند و هم از امنیت ملی و منافع ملی پاسداری می‌کنند زیرا دشمنی که چنین برنامه‌ای را طراحی کرده است، ایران را هم نشانه رفته و اگر ما در دوردست‌ها به نبرد برخیزیم پیامدهای مثبتی را برای کشور خواهد داشت تا اینکه بخواهیم دست روی دست بگذاریم و در خانه با دشمن نبرد کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر