کد خبر: 841130
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در داخل كشور، ناكارآمدي، فساد و انحرافات مانند يك بمب عمل مي‌كنند و بنابراين بايد با غربزدگي و تحجر مبارزه كرد.
به گزارش مهر، محسن رضايي طي سخناني در جمع مردم شهرستان لنجان استان اصفهان گفت: هر ملتي يك وجه دروني و دنياي بيروني دارد. ممكن است حكومتي در بيرون وجه قدرتمندي داشته اما از درون درحال فروپاشي باشد. ايران در دوران صفويه پيشرفت داشت ولي دراواخر آن از درون رو به فروپاشي گذاشته بود. در عصر حكومت قاجار، نيمي از سرزمين‌هاي روزگار صفويه را از دست داديم. بنابراين بايد ضمن آنكه به گسترش حوزه نفوذ اهميت مي‌دهيم، به مراقبت ازدرون هم بپردازيم.
رضايي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: امامت به جامعه وحدت و انسجام مي‌دهد و جامعه اسلامي با فراموش كردن اين اصل، در طول تاريخ دچار انحراف شد. با اين حال ملت ما از ابتداي انقلاب، اين ستون جامعه را حفظ كرده است. در حوادث سال ۸۸، اگر معترضان به نظام مندي جامعه اسلامي توجه و شكايت خود را از راه قانون دنبال مي‌كردند، نظم كشور مخدوش نمي‌شد و كشور چند ماه دچار هرج و مرج و آسيب نمي‌گرديد. وي گفت: امروز بي تفاوتي و كنار گذاشتن پرچم انقلاب، همان مشكلاتي را براي ما پديد مي‌آورد كه جامعه اسلامي در دوردست‌هاي تاريخ دچار آن شد. امروز به فضل خدا ما در ساحل مديترانه كمك مستشاري مي‌دهيم و با داعشيان نبرد مي‌كنيم. امروز ما پرچمدار شهداي مدافع حرم هستيم كه نزديك به 70 نفر آنان از استان اصفهان برخاسته‌اند.

امروز فرزندان شما مدافعان صلح و امنيت هستند و اروپايي‌ها، امريكايي‌ها و چيني‌ها بايد اين فرشتگان نجات زمين را بشناسند؛ زيرا ايران تنها كشوري است كه فرزندانش در صف مبارزه با جنايتكاران تروريست قرار دارند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: در داخل كشور، ناكارآمدي، فساد و انحرافات مانند يك بمب عمل مي‌كنند و بنابراين بايد با غربزدگي و تحجر مبارزه كرد، زيرا اگر با اين آسيب‌ها مبارزه نكنيم از داخل تهي مي‌شويم. مشكلاتي كه در يكي از فرودگاه‌هاي كشور پيش آمد و ساعت‌ها مردم را گرفتار كرد؛ قطاري كه آتش گرفت و مردم مظلومانه در آن سوختند، گرد و غباري كه مردم خوزستان را مي‌آزارد و درياچه‌هايي كه خشكيده اند، همگي ناشي از ناكارآمدي است.
وي ادامه داد: مسئله شايسته سالاري را بايد جدي كرفت. خطر دوم جامعه اسلامي فساد است. براي مقابله با فساد، به انضباطي انقلابي نياز داريم كه امام علي(ع) با آهن گداخته‌اي كه به دست برادرش داد، نمونه متعالي آن است. رضايي با تأكيد بر اين مطلب كه راه نجات ما نزد خارجي‌ها و امريكايي‌ها نيست، افزود: در سال‌هاي بعد از انقلاب، سه بار در دوران امام(ره) و مقام معظم رهبري به دولت‌ها اجازه داده شد تا با كشورهاي غربي تعامل بيشتري داشته باشند؛ اما افزايش اين تعاملات تنها براي دفع ضرر خوب بود. سود و درآمد وفايده قابل توجهي دربرنداشت.
وي گفت: انحراف چه در بعد غرب‌زدگي وشيفتگي به بيگانگان و چه تحجر وسطحي‌نگري، از چالش‌هاي امروز كشور است. حركت كردن جلوتر از رهبر انقلاب، انحرافي خطرناك است كه بايد كنترل شود. در مقابله با هر دو خطر انحراف و تحجر بايد به ارزش‌هاي اصيل انقلابي بازگرديم و طايفه‌گري و قوم‌گرايي را كنار بگذاريم تا از درون آسيب نبينيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار