کد خبر: 841113
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مدير کميته علمي و فرهنگي سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران عنوان کرد
مسئولان کميته علمي و فرهنگي سي‌امين نمايشگاه کتاب تهران با اشاره به بودجه اندکي که براي اين قبيل فعاليت‌ها اختصاص مي‌يابد، خواستار توجه بيشتر مسئولان به تقويت بعد نمايشگاهي شدند.
فرزين ماندگار
در نشست خبري مسئولان کميته علمي و فرهنگي سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران که روز گذشته در محل اين کميته در تهران برگزار شد، يحيي دهقاني، مدير کميته علمي و فرهنگي سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران با بيان اينکه امسال سه دبيرخانه با محوريت سه مجموعه از فعاليت‌ها در اين کميته تشکيل شده است، پرداختن به موضوعاتي از قبيل اقتصاد نشر و مبادله رايت کتاب ميان ناشران ايراني و خارجي، برندسازي در حوزه نشر و برگزاري نشست‌هاي علمي در اين زمينه را از جمله برنامه‌هاي اين کميته در نمايشگاه کتاب ۹۶ عنوان کرد. وي از برنامه‌ريزي براي برگزاري ۲۰ کارگاه آموزشي و انجام فعاليت‌هايي در حوزه‌هاي مختلف مربوط به نمايشگاه در چهار سالن ناشران دانشگاه، ناشران عمومي، ناشران بين‌الملل و ناشران کودک و نوجوان و همچنين فعاليت پاتوق اهل قلم که محفلي است براي گپ‌و‌گفت نويسندگان، مترجمان و اهالي قلم با يکديگر در نمايشگاه آتي خبر داد.

مدير کميته علمي و فرهنگي سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره تمهيداتي که براي تقويت بعد نمايشگاهي و فرهنگي نمايشگاه انديشيده شده و اينکه اندکي از غلبه بار فروشگاهي اين رويداد کاسته شود، گفت: واقعيت اين است که در شرايط فعلي نه به صلاح است و نه امکانپذير که بخش فروشگاهي نمايشگاه کتاب تهران را تعطيل کنيم، چراکه اين رويداد براي برخي از ناشران حياتي است.

وي در توضيح بيشتر گفت: حدود ۲۰ درصد فروش ناشران در سال در ۱۰ روز نمايشگاه کتاب تهران رقم مي‌خورد، با اين وجود اين انتقاد وارد است و بايد بحث نمايشگاهي اين رويداد تقويت شود. زماني که برپايي سالن «کارنامه نشر» در نمايشگاه بيست و نهم به ما ارجاع داده شد، ما اعلام کرديم که در اين سالن بايد کليه کتاب‌هاي منتشر شده در سال قبل عرضه شود و اين اتفاق افتاد.
دهقاني گفت: در نمايشگاه بيست‌و‌نهم حدود ۲۷ هزار جلد از کتاب‌هاي منتشر شده در سال ۹۴ در فضايي به مساحت حدود ۳۰۰ متر در معرض ديد عموم مردم گذاشته شد، اما ما هم معتقديم که فضاي اين بخش بسيار کم است و اين کار بايد در سالني به مساحت دست‌کم 2 هزار مترمربع انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار