کد خبر: 841110
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
رئيس شوراي صنفي نمايش:
پس از اعلام قيمت بليت سالن‌هاي سينمايي در سال آينده، همايون اسعديان، رئيس شوراي صنفي نمايش، روز گذشته توضيحات جديدي در مورد اين موضوع داده است.
اسعديان مي‌گويد شناور‌سازي قيمت بليت سينما به معناي افزايش بهاي آن نيست و به نظر او در سال آينده تنها سه يا چهار فيلم مي‌توانند در هفته‌هاي اول اکران خود، بليت‌هايي با قيمت بيش از 10 هزار تومان را به مخاطبان ارائه دهند.

اما بحث افزايش قيمت بليت سالن‌هاي سينمايي براي سال آينده، به موضوعي تبديل شد که مورد اعتراض برخي رسانه‌ها هم قرار گرفت. اسعديان درباره مصوبه شوراي صنفي نمايش در مورد افزايش قيمت بليت سالن‌هاي سينمايي در سال آينده مي‌گويد: «قيمت بليت سينماها در سال ۹۶ افزايش پيدا نکرده است، قيمت بليت براي سينماهاي ممتاز را ۱۰ هزار تومان و براي سينماهاي درجه يک ۸ هزار تومان حفظ کرده‌ايم و شوراي ‌عالي تهيه‌کنندگان، انجمن سينماداران و کانون کارگردانان با اين امر موافق بودند، اما براي اولين بار قيمت شناور براي سينماها را تست مي‌کنيم.

يعني قيمت بليت فيلم با توافق پخش‌کننده و سينماداران مي‌تواند بين ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان شناور باشد. باور من اين است که اين اتفاق تنها مي‌تواند براي دو يا سه فيلم در طول سال رخ دهد، به عنوان مثال اگر فيلم «فروشنده» اصغر فرهادي در شروع اکران در چهار سالن بليت ۱۵ هزار توماني مي‌فروخت، کسي مخالفت نمي‌کرد.»

کارگردان «طلا و مس» در ادامه تأکيد مي‌کند که شناورسازي نرخ بليت‌ها شامل حال تمامي سينماها نخواهد شد: «ممکن است سال آينده چند فيلم داشته باشيم که بتواند از بليت شناور استفاده کند، به عنوان مثال در هفته اول بليت فيلم ۱۵‌هزار تومان فروخته مي‌شود که اگر از آن استقبال شد، هفته دوم نيز همين‌گونه است و ممکن است در هفته‌هاي بعد قيمت بليت به قيمت عادي آن برسد. البته اين مسئله شامل حال همه سينماها نخواهد شد. در خارج از ايران سيستم پلکاني فروش بليت سينما وجود دارد که هر سانس قيمت بليت متفاوت است، البته در ايران اين طرح اجرا نمي‌شود. ما طرح قيمت شناور بليت‌ها را ايجاد کرديم، اما تصميم‌گيري و ريسک‌پذيري آن برعهده سينمادار و پخش‌کننده فيلم است ولي باز هم تأکيد مي‌کنم قيمت بليت‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ هيچ تغييری نکرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار