کد خبر: 841074
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه «مثلث عربستان، تركيه و رژيم‌صهيونيستي به دنبال ايجاد فضاي ضدايراني و ايران‌هراسي است»، گفت: قطعاً در شرايط كنوني چنين تلاش‌هايي با شكست مواجه خواهد شد چون لحن امروز ايران همخوان با شرايط امروز جامعه جهاني است.
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه «مثلث عربستان، تركيه و رژيم‌صهيونيستي به دنبال ايجاد فضاي ضدايراني و ايران‌هراسي است»، گفت: قطعاً در شرايط كنوني چنين تلاش‌هايي با شكست مواجه خواهد شد چون لحن امروز ايران همخوان با شرايط امروز جامعه جهاني است.
حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اتفاقات كنفرانس مونيخ و تلاش مقامات برخي كشورها براي القاي فضاي ضدايراني در اين كنفرانس گفت: در كنفرانس مونيخ برخي بازيگران سعي كردند شرايط سال ۲۰۰۵ را عليه ايران شكل دهند. در سال ۲۰۰۵ مثلث عربستان، ‌اردن و مصر با ارتباط تلويحي با رژيم‌صهيونيستي تلاش كرد ايران‌هراسي را شكل دهد و در لواي طرح تهاجمي خاورميانه بزرگ امريكا، ايران را سيبل تحولات كند. وي افزود: اين بار نيز در مونيخ و بعد از روي كارآمدن ترامپ برخي بازيگران همچون عربستان، تركيه و رژيم‌صهيونيستي سعي كردند فضاي ضدايراني و ايران‌هراسي جديد را شكل دهند، حال اينكه چنين فضايي فراهم نيست و به هيچ وجه شرايط آن دوران خاورميانه برقرار نيست كه اين بازيگران بخواهند به دنبال ايران‌هراسي باشند.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي توضيح داد: همسويي مواضع اين كشورها ناشي از ترس از هجمه‌اي است كه ممكن است در منطقه به خاطر سياست‌هاي آينده امريكا در سياست خارجي كشورشان وارد شود و به همين دليل موضوع ايران را بهانه قرار دهند. مواضع ترامپ بيان‌كننده چنين مدعايي است كه براي اولين بار تحقيرآميزترين لفظ در طول تاريخ مناسبات امريكا و اعراب را به كار گرفت و گفت كه از هيچ چيز غير از پول اعراب نمي‌خواهد براي ايجاد منطقه امن در سوريه از اعراب استفاده كند.
فلاحت‌پيشه با تأكيد بر اينكه «واقعيت امروز نسبت به سال ۲۰۰۵ ميلادي تغيير پيدا كرده است»، گفت: در همين راستا تلاش آقاي ظريف در كنفرانس مونيخ بيان مصداقي براي پاسخ به ايران‌هراسي اين بازيگران بود، چون ايران با امضاي برجام و انجام رفتار مثبت در سوريه كاري كرد كه مثبت‌گرايي را مي‌توان در كلام مقامات سياسي عراق و سوريه به خوبي ديد. در كشورهاي ديگري همچون بحرين و يمن نيز در آينده مردمانشان از ايران به عنوان ناجي و از عربستان به عنوان دشمن خود ياد مي‌كنند. اين شرايط به خوبي نشان مي‌دهد تمامي تلاش‌ها براي ايران‌هراسي با شكست مواجه خواهد شد.
وي با بيان اينكه «همسويي تركيه، عربستان و رژيم‌صهيونيستي يك راهبرد نيست»، توضيح داد: ‌راهبردها معمولاً در شرايط تدوين سياست‌هاي مثبت شكل مي‌گيرد اما اين بازيگران در شرايط انتحاري، منفي و سراشيبي قرار دارند. عربستان دچار مشكلات جدي در داخل كشورش است. تركيه علاوه بر مشكلات داخلي و بي‌ثباتي در دنيا به دنبال نوعثماني‌گري است و رژيم‌صهيونيستي نيز در سراشيبي قرار دارد كه همگان مي‌توانند آن را ببينند. وي افزود: مجموعه اين موارد نشان مي‌دهد مشكلات اين بازيگران به گونه‌اي است كه نمي‌توانند راهبرد مشترك داشته باشند و در فضاي سراشيبي و انتحار به جايي رسيده‌اند كه فكر مي‌كنند با ايران‌هراسي مي‌توانند مواضعشان را تحكيم ببخشند، حال اينكه شرايط امروز به هيچ وجه شرايط سال ۲۰۰۵ نيست.
وي در پايان تأكيد كرد:‌وقتي آقاي ظريف مي‌گويد ما به دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم تمام. اين تمام گفتن را اكنون بقيه دنيا مي‌پذيرند و حتي مورد پذيرش بخش عمده‌اي از سياستمداران امريكايي نيز قرار گرفته است. اين لحن ايران همخوان با شرايط امروز جامعه جهاني در مقابل رفتارهاي منفي مخالفان جمهوري اسلامي است كه به دنبال اقدامات گسترده‌اي از شهرك‌سازي در سرزمين‌هاي اشغالي تا سياست‌هاي شكست خورده ايران‌هراسي هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار