کد خبر: 840970
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد مغان:
مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد مغان گفت: بخش کشاورزی این شهرستان بالاترین ضریب مکانیزاسیون در استان اردبیل را دارد.

علی اکبر حسنیان در گفت و گو با خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل اظهار کرد: شهرستان پارس آباد مغان دارای یک هزار و 816 تراکتور سبک و سنگین است که نقش موثری در افزایش ضریب مکانیزاسیون در منطقه و همچنین کاهش هزینه تولید در واحد سطح دارد.

وی تصریح کرد: تعداد کمباین های فعال موجود در منطقه 187 فقره می باشد و ناوگان عظیم برداشت غلات در این منطقه در سطح استان مجهزترین امکانات را برای این منظور مهیا ساخته است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد مغان گفت: 21 دستگاه چاپر و پنج هزار و 800 دستگاه انواع ادوات دنباله بند کشاورزی در این شهرستان مشغول به کار هستند و هشت شرکت فعال مکانیزاسیون نیز وجود دارد که این امکانات ضریب مکانیزاسیون را به 2.8 درصد افزایش داده است.

حسینیان لازمه برنامه ریزی صحیح در مورد کشاورزی یک منطقه را شناخت کافی از وضعیت موجود مکانیزاسیون کشاورزی آن دانست و اظهار کرد: روابط بین آب ، خاک ، گیاه ، دام ، تجهیزات، اثرات زیست محیطی، نیروی انسانی و نهاده ها به دقت و به صورت علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند تا اثرات مثبت خود را در کوتاه ترین زمان نشان دهد.

وی حفاظت از منابع پایه، پایداری تولید، توسعه فن آوری های نوین و مناسب، استاندارد سازی کشاورزی، افزایش بهره وری از منابع آب و خاک، ارتقای کیفیت ماشین های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون کم نهاده و ارزان قیمت، حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف مکانیزاسیون ، جهت گیری و استفاده از صنعت داخل و سرمایه و کار ایرانی را از ویژگی های برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی ذکر کرد که در بخش کشاورزی این شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد مغان بیان کرد: یکی از مولفه های تاثیرگذار در افزایش عملکرد و اقتصادی کردن تولید توسعه مکانیزاسیون کشاورزی می باشد و اگر بتوانیم کشاورزی را در کشور رقابتی و مزیت های رقابت جهانی در تولید را فراهم کنیم به یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی، دست یافته ایم.

حسینیان یادآور شد: پارس آباد مغان از قطب های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی 2 هزار و 600 هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر