کد خبر: 840948
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :
افرادی که راه نجات کشور را در ارتباط با آمریکا می‌دانند، باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های موجود در کشور باشند، مگر می‌شود از کنار مسأله گرد و غبار خوزستان و کشته شدن هم‌وطنانمان در ماجرای برخورد دو قطار که نتیجه بی‌تدبیری است به‌ سادگی گذشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه دوشنبه در جمع مردم لنجان اظهار کرد: دولت ومسؤولان دولت یازدهم باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های موجود در کشور باشند، مگر می‌شود از کنار مسأله گرد و غبار خوزستان و کشته شدن هم‌وطنانمان در ماجرای برخورد دو قطارو...که نتیجه بی‌تدبیری است به‌ سادگی گذشت.

محسن رضایی با بیان اینکه ناکارآمدی‌های مسؤولان خسارت جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، افزود: یکی دیگر از معضلاتی که کشورمان با آن دسته و پنجه نرم می‌کند موضوع فساد بوده که ضروری است یک اقدام انقلابی و ضربتی در این خصوص صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برخورد با فساد باید در آحاد جامعه به‌ ویژه در بین برخی مسؤولان نهادینه شود، خاطرنشان کرد: مگر فراموش کرده‌اید که امام علی(ع) در مواجهه با برادرش که از ایشان درخواست کرد از بیت‌المال چیزی به او اهدا کنند، با پاسخ کوبنده و تاریخی امیرالمؤمنین(ع) روبه‌رو شدند و در این ماجرا حضرت برادرشان را از آتش دوزخ بیم دادند و او را از این خواسته منصرف کردند، حال چه شده که در برخورد با فساد دچار ناکارآمدی شده‌اید؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: علیرغم اینکه امیدهای زیادی در کشور وجود دارد اما برخی از سطحی‌نگری‌ها و تمایلات به غرب سبب می‌شود که امیدها و جوانان این مرز و بوم از ادامه کار ناامید شوند.

رضایی با انتقاد نسبت به افرادی که راه نجات کشور را در ارتباط با آمریکا می‌دانند، یادآور شد: از اول انقلاب تا کنون عده‌ای در صدد هستند تا این‌گونه القا کنند که راه نجات کشور ارتباط با غرب است، اما بارها این روش به شکست منجر شده است و هر بار جبهه استکبار با بدعهدی‌هایش جواب اعتماد ما را داده‌ است.

فرمانه اسبق سپاه پاسداران کشور با اشاره به لزوم بازنگری سیاهه جنایات آمریکا در کشورمان تصریح کرد: از زمان حضرت امام خمینی(ره) گرفته تاکنون سه بار به دولت‌ها اجازه داده شد که در عرصه سیاست خارجه دستشان بازتر باشد و بتواند راحت‌تر فعالیت کنند اما در هر سه بار آمریکایی‌ها، مسؤولان و دولتمردان ما را تا دم چشمه بردند و تشنه برگرداندند.

وی با بیان اینکه تحجر و شتاب‌زدگی هر دو آسیب‌زا هستند، متذکر شد: جلو زدن و عقب ماندن از فرمایشات ولی هر دو به ضرر امت اسلامی تمام خواهد شد و باید بدانیم که برای رهایی از مشکلات کشور تنها راه تبعیت محض از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

محسن رضایی با بیان اینکه مردم ما باید از عبرت‌های تاریخی درس بگیرند، یادآور شد: اوایل انقلاب عده‌ای مشرف شدند خدمت حضرت امام خمینی(ره) و به ایشان عرضه داشتند که ما نیامده‌ایم اینجا تا بگوییم از انقلاب چه می‌خواهیم، آمده‌ایم تا بپرسیم انقلاب از ما چه می‌خواهد که امام از شنیدن این جملات بسیار خرسند شدند و پاسخ دادند بروید و به وظیفه خود در قبال اسلام و انقلاب جامعه عمل بپوشید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات کشور و جوامع اسلامی را از دیگر خطرات امت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: غافل شدن از امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و زمینه را برای انحرافات فراهم خواهد کرد.

رضایی در پایان با اشاره به تحولات میدانی و دستاوردهای اخیر جبهه مقاومت در منطقه خاطرنشان کرد: امروز سربازان، پاسداران و فرماندهان همین مرز و بوم دو هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر از اصفهان و مرزهای کشورمان با تروریست‌ها و جریان تکفیری مقابله می‌کنند و آن‌ها را در سواحل مدیترانه می‌ریزند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار