کد خبر: 840944
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان
کتاب «نبرد کوهسالان» خاطرات سردار «عبدالله ملکی» با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس و جمعی از مسوولان در سنندج رونمایی شد.

به گزارش جوان در کردستان، رئیس حوزه هنری بیجار در آئین رونمایی این کتاب اظهار کرد: کتاب «نبرد کوهسلان» در واقع ارتباط و عشقی را که بین انصار و مهاجرین اتفاق افتاد به تحریر کشیده است.

حسین زنجانی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار کتاب در حوزه جنگ و دفاع مقدس در سراسر کشور نوشته شده است، اما کتاب در حوزه تاریخ جنگ کردستان به تعداد انگشت شمار نداریم که این واقعا جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه حماسه‌های بزرگ و بی‌نظیر در طول جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن در کردستان آفریده شده که بسیاری از زوایای آن هنوز اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: به نظر من کتاب «نبرد کوهسالان» می‌تواند فتح بابی برای نوشتن و به رشته تحریر درآوردن تاریخ جنگ کردستان باشد.

زنجانی تشکیل نهضت خاطره نویسی و تاریخ شفاهی در کردستان را ضروری دانست و اظهار کرد:‌ نوشتن خاطرات شفاهی یادگاران دوران دفاع مقدس موجب ماندگاری این حماسه‌ها و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن تقدیر از نویسندگان، گردآورندگان و افرادی که به نوعی در تدوین و چاپ کتاب «نبرد کوهسالان» نقش داشته‌اند، از خانواده شهید ملاحید فهیم نیز تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار