کد خبر: 840941
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کردستان:
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کردستان با یادآوری آغاز بهره‌برداری از معادن طلای استان از سال گذشته، گفت: کردستان در آینده یکی از قطب‌های طلای کشور می‌شود.

به گزارش جوان از کردستان، بهروز قادری در همایش بررسی وضعیت بازار کارمعدن و پتانسیل‌های معدنی که در محل سالن شیبانی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در حوزه معدن یکی از استان‌های برخوردار و با ظرفیت کشور است.

وی بیان کرد: دانشجویان دانشگاه کردستان در رشته معدن گروه بسیار فعال و با پشتکار قوی تحصیل می‌کنند که ما از آنها انتظار داریم با فعالیت‌های آکادمیک خود استفاده خوبی از این ظرفیت‌های استان داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کردستان تصریح کرد: در کردستان ۱۸ نوع ماده معدنی شامل سنگ‌های تزیینی، مرمر، سنگ آهن، سیلیس و طلا و... است و ۴ تا ۵ ماده دیگر شناخته شده در حال بررسی است که امیدواریم این مواد معدنی در صنعت تولید کردستان تاثیرگذار باشد و در اختیار مردم قرار گیرد.

قادری قطب اصلی و بازار اقتصاد ایران را معدن اعلام کرد و گفت: استان کردستان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه معدن است.

وی از بهره‌وری در معادن طلای استان اظهار امیدواری کرد و افزود: در آینده کردستان یکی از قطب‌های طلای کشور می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کردستان گفت: اشتغال در بخش معدن از ظرفیت بالایی برخوردار است ولی نیازمند کمک و یاری مسوولان و مدیران استانی است.

قادری عنوان کرد: کردستان یکی از استان‌های پرپتانسیل از لحاظ علمی و مهندسی است و بیشترین انتظار من از دانشجویان رشته معدن در بخش کاربردی آن است چرا که قسمت آکادمیک آن را در دانشگاه می‌گذرانند و یک فرد آکادمیک بدون دانش کاربردی نمی‌تواند وارد بازار کار در معادن شود.

قادری در ارتباط با ثبت معدن و وظایف مسوول فنی نیز بیان کرد: اولین اقدام برای ثبت معدن اخذ صلاحیت فنی و مالی است.

وی خطاب به دانشجویان افزود: برای بهره‌برداری صحیح از معادن، ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی در کردستان، ایمنی کار از حساسیت بالایی برخوردار است هر دانشجویی که دانشگاه به عنوان کارآموز به ما معرفی کند با وی همکاری می کنیم و از او انتظار حضور به منزله استفاده از دانش را داریم.

در ادامه این همایش، هیات علمی گروه مهندسی معدن دانشگاه کردستان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های خوب استان در ارتباط با بازار کار، رشته معدن در میان سایر رشته‌های فنی مهندسی، از اشتغال‌زایی قابل توجهی برخوردار است.

محمد رضایی به بررسی فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی در گرایش مختلف رشته معدن اشاره کرد و افزود: در بخش دولتی استخدام در «دفاتر استانی و شهرستانی، کارشناس رسمی دادگستری، استخدام در بدنه وزارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، تدریس در هنرستان‌ها، استخدام در سازمان‌های دیگر با فعالیت‌های معدنی» و استخدام در بخش خصوصی این رشته شامل «کارآفرینی، ثبت محدوده‌های معدنی، تامین تجهیزات ژئوفیزیکی و انجام فعالیت‌های مگنتومتری، تاسیس شرکت‌های مهندسی مشاور معدنی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک مقیاس تولید مواد معدنی» از جمله ظرفیت‌های شغلی در رشته معدن است.

وی به بررسی مشکلات و موانع اصلی در عدم موفقیت در کاریابی در رشته معدن اشاره کرد و گفت: عدم ارتباط مناسب صنعت و دانشگاه، عدم خودباوری دانشجویان، عدم شناخت کافی دانشجویان از صنعت و معدن به علت ضعف سرفصل‌های درسی و عدم تلفیق موارد تئوری و عملی به مقدار کافی، اطلاعات پایین دانشجویان در ارتباط با پتانسیل‌های موجود برای کارآفرینی در رشته معدن است.

هیات علمی گروه مهندسی معدن دانشگاه کردستان به بررسی پیش‌نیازها و راهکارهای ایجاد شرایط مناسب در راستای تسهیل اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته معدن اشاره کرد و گفت: تعیین‌تکلیف آینده شغلی، قوی‌تر نمودن پایه‌های علمی، یادگیری نرم‌افزارهای مرتبط با رشته تحصیلی، جدی گرفتن واحدهای کارآموزی و عملی، اهمیت یادگیری زبان انگلیسی تخصصی، شرکت در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی که بتواند فرصت‌های شغلی جدیدی برای آنها ایجاد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار