کد خبر: 840917
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
معاون میراث‌‌فرهنگی استان خبرداد:
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از وجود 16 پروژه در حال احداث در حوزه گردشگری این استان خبر داد.
محمد طاهریان با بیان اینکه 11پروژه از این 16 پروژه در حال حاضر فعال هستند، اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 160 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شرق استان و خصوصا شهرستان شاهرود در حوزه گردشگری افزود: تعدادی از مهمترین این پروژه‌های تاثیرگذار در این شهرستان در حال احداث هستند.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ضمن دعوت از بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از ورود فعالان بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کاری این اداره کل در شهرستان‌های هشتگانه استان استقبال می‌کند.
وی از محور گردشگری شاهرود-بسطامو مجن به عنوان یکی از مهمترین محورهای گردشگری در استان نام برد و افزود:طرح این محور مهم گردشگری در این اداره کل در مرحله مطالعه است.
طاهری با اشاره به ظرفیت‌های بالای شرق استان در حوزه مراکز اقامتی بوم‌گردی گفت: در حال حاضر 32 مرکز اقامتی بوم‌گردی در استان ایجاد شده که نیمی از آنها در شرق استان و از جمله در شاهرود و میامی فعالیت دارند.
وی از وجود 16 مرکز بوم‌گردی در دو شهرستان شاهرود و میامی خبر داد و تصریح کرد: این مراکز بوم‌گردی بیش از 230 نفر ظرفیت اقامتی در هر شب دارند.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به چندین پروژه در حال احداث در حوزه گردشگری استان اضافه کرد: اکثر این پروژه‌ها در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
وی با بیان اینکه استان سمنان از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی برخوردار است یادآوری کرد: قرار گرفتن این استان در مسیر راه تاریخی ابریشم و موقعیت جغرافیایی خوب استان در مسیر پرتردد راه خراسان و کریدورهای شمال-جنوب و غرب به شرق سبب شده که استان سمنان ظرفیت بالایی در جذب گردشگر داشته باشد.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای واگذاری برخی از آثار تاریخی به سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی متعددی در استان سمنان از جمله کاروان‌سراهای تاریخی، آسیاب‌ها، گرمابه‌ها، خانه ­­های تاریخی و...ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تبدیل آنها به مراکز پررونق گردشگری را دارند که به این وسیله از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در پروژه‌های گردشگری دعوت می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر