کد خبر: 840914
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت:در استان یک هزار و 430 هیات مذهبی وجود دارد که هشت درصد آن ویژه دانش آموزان است.
حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در نشست بررسی اساسنامه هیات های مذهبی دانش آموزی که در مجتمع ولایت سمنان برگزار شد، بر نقش مهم هیات های مذهبی در ارائه الگوی انسان کامل به دانش آموزان تاکید کرد.
وی گفت:باید از ظرفیت 125 هیات مذهبی دانش آموزی استان برای ترویج مبانی دینی و معرفی الگوهای درخشان در زمینه اخلاق اسلامی به نوجوانان استفاده بهینه شود.
روحانی نژاد نوجوانی را دوره ای با پیچیدگی های خاص عنوان کرد و گفت: رشد عقلی نوجوان و کسب توانایی قدرت تفکر انتزاعی به این نسل قدرت تحلیل مسائل و جمع بندی و نتیجه گیری می دهد ،پس باید این نسل درست راهنمایی شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، احساساتی بودن را دیگر ویژگی نوجوانان خواند و گفت: هیات های مذهبی مکانی هستند که به نوجوان تشنه حقیقت کمک می کنند تا حقیقت به طور کامل برای او تبیین شود.
روحانی نژاد گفت:باید انسان های کاملی که مطیع محض خداوند بودند و برای برقراری عدالت و ساخت جامعه ایمن برای تمام انسان ها مبارزه کردند،به عنوان الگو به نوجوانان معرفی شوند.
وی گفت : شریک شدن در ماتم اهل بیت(س) و شادی آنها به احساسات نوجوان جهت می بخشد و قلب او را با این الگوها پیوند می زند .
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، همچنین گفت:نقش هیات های مذهبی با توجه به تلاش دشمن ، بسیار برجسته تر می‌شود چون دنیای سلطه در صدد تهی کردن نوجوان ما از هویت دینی و ایرانی او است.
در این نشست مقرر شد، برای تعامل بهتر با آموزش و پروش و سازمان تبیلغات اسلامی ، یک نماینده از هر هیات دانش آموزی تعیین شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار