کد خبر: 840908
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از تولید سالانه 1.5 میلیون تن محصولات فولادی توسط 24 واحد تولیدی در استان خبرداد و گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد تولید واحدهای فولادی بر محصولات ساختمانی متمرکز است.
مهرانگیز رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت فولاد ارتباط مستقیمی با اقتصاد کلان کشور دارد، اظهار داشت:یک درصد افزایش مصرف فولاد موجب افزایش سه دهم در افزایش تولید ناخالص کشور را دارد.

وی از تولید سالانه 1.5 میلیون تن محصولات فولادی توسط 24 واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: 15 درصد اشتغال فولاد کشور در استان آذربایجان‌شرقی بوده و ظرفیت اسمی تولید محصولات تولیدی در استان 6.5 میلیون تن است.

رحمانی، میزان سرمایه‌گذاری 24 واحد فولادی در استان را 25 هزار میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی 17 واحد اجرایی نیز در حال اجرا است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در کشور بیش از 50 درصد فولاد ساختمانی توسط واحدهای تولیدی فولاد تولید می‌شود، گفت: فولاد ساختمانی هم تابع بازار بوده که با رکود در مسکن بازار خود را از دست می‌دهد.

وی با تاکید بر تولید فولاد آلیاژی به جای فولاد ساختمانی در بازار اظهار داشت: توسعه واقعی صنعتی کشور فقط با افزایش کیفیت و توسعه تولید انواع محصولات و فولادهای آلیاژی به معنی واقعی محقق خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر