کد خبر: 840904
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای ارتقای زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری سلامت استان، ظرفیت‌های این حوزه افزایش می‌یابد.
مرتضی آبدار اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی به دلیل برخورداری از امکانات مناسب درمانی، کادر پزشکی و درمانی مجرب و بیمارستان‌های مجهز توانایی ظهور عملکرد موفق در جذب گردشگر سلامت را دارد از این رو کمیته گردشگری سلامت استان با انجام برنامه‌ریزی و نظارت‌های دقیق و اصولی گام در راه رفع موانع توسعه این صنعت در استان را برداشته است.

وی افزود: این کمیته با انجام بازدیدهای مستمر به دنبال اتخاذ راهکارهای مناسب و متمرکز برای عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌ها با مشارکت مراکز درمانی استان است.

آبدار، جذب و تقویت حضور گردشگران سلامت را منوط به تهیه و آماده‌سازی زیرساخت‌های مختلف از جمله نگاه تخصصی، بیمارستان‌های مجهز همراه با پرسنل حرفه‌ای و مراکز اقامتی جهت پذیرش گردشگران سلامت را مهم دانست.

وی گفت: بیمارستان‌هایی که موفق به دریافت گواهینامه IPD (پذیرش بیماران بین‌المللی) می‌شوند، می‌توانند در امر ساماندهی و فعالیت‌های گردشگری سلامت استان مورد استفاده قرار بگیرد.

آبدار بیان کرد: بیمارستان شمس یکی از مراکز درمانی استان با گواهینامه IPD که توانسته است به عنوان نخستین بیمارستان در شمال‌غرب کشور گواهینامه یک ساله IPD را از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کند.

وی در ادامه افزود: در این زمینه در بازدیدی با حضور اعضای کمیته گردشگری سلامت استان از بیمارستان شمس صورت گرفت امکانات و ظرفیت‌های این بیمارستان به منظور پذیرش بیماران بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت همچنین از هتل آپارتمان تازه تاسیس این بیمارستان به منظور پذیرش بیماران و اقامت پزشکان متخصص نیز بازدید به عمل آمد.

آبدار خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پیشرفته و دارای تجارب و موفقیت‌های مستمر در این عرصه است و امید آن می‌رود با هم‌افزایی و ایفای نقش و ایجاد تعامل میان همه نهادهای ذی‌ربط در مراکز درمانی گردشگری سلامت، بتوانیم کمک شایانی برای رونق گردشگری سلامت استان انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر