کد خبر: 840860
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
گندم زماني
در اين اينفو به سخنان روحاني در جلسه رأي اعتماد به سلطاني‌فر اشاره شده است كه گفته بود: «با مديريت خوب سلطاني‌فر شاهد تحرك و تحولات مثبت در امور ورزش و جوانان خواهيم بود.»
در ادامه با نشان دادن آمار نموداري اينچنين القا شده كه از وقتي سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان شده آمار ازدواج هم بالا رفته و علاوه بر اين آمار طلاق نيز طي اين ماه‌ها كاهش داشته است.

اين كانال در حالي اقدام به بيان چنين آماري كرده كه اتفاقاً چند روز پيش براساس گزارش مركز آمار ايران، بيكاري با ۷۴ درصد، نداشتن شغل دائم با 54/4 درصد، مشكل تهيه مسكن با 54/1 درصد، وضع نامناسب مالي سرپرست 33/5 درصد، پيدا نشدن فرد مناسب 30/3 درصد و مسئوليت ناپذيري جوانان 8/20 درصد از مهم‌ترين دلايل ازدواج نكردن جوانان در ماه‌هاي اخير معرفي شد و جالب اين بود پاي درد دل جوانان مجرد كه نشستيم، متوجه شديم آمار فوق، منطبق بر واقعيت‌هاي دغدغه‌مندانه آنان هم است.  اما با فرض قبول و صحيح بودن اين آمار، مفهوم اينفوي ترسيم شده و آمار ارائه شده اين است كه ظاهراً بسياري از جوانان براي اقدام به ازدواج مشتاقانه منتظر حضور سلطاني‌فر در مسند وزارت بوده‌اند !

در چنين شرايطي نانوشته نبايد گذاشت كه آن وصال‌هايي كه وزير آمار آن را ارائه كرده است، از همان دست ازدواج‌هاي يك شبه‌اي است كه بااحتمال قريب به يقين بعد از چند ماه منتج به طلاق مي‌شود. آنچه ما به عنوان جوان امروزي شاهد هستيم و كارشناسان بدان اعتقاد دارند، اين است كه از اول مرحله آشنايي تا خواستگاري و عقد و آزمايشات پيش از ازدواج و... حداقل سه، چهار ماهي زمان لازم است. به عبارتي، ‌هنوز بسيار زود است كه نتايج حضور پربركت آقاي سلطاني‌فر در وزارت ورزش و جوانان را شاهد باشيم و آمار آن را ارائه و اينفو كنيم؛ جوجه را هم بايد آخر پاييز شمرد !
علاوه بر اين، فارغ از طي شدن مراحل اداري در جابه‌جايي وزرا و تغييرهاي احتمالي در بدنه مديران مياني، تقريباً دو ماهي هم در شرايط حزن و عزاداري سرور و سالار شهيدان به سر مي‌برديم و عملاً ميزان ازدواج‌ها كاهش قابل توجهي در اين مدت داشته است.

در پاسخ به اين حجم از ذوق‌زدگي كوتاه‌مدت كه بي‌شباهت به ذوق‌زدگي‌هاي پيش از برجامي و ورود يك فروند ايرباس عودت ‌داده شده به فرودگاه مهرآباد نيست، ياد اين شعر مولانا افتاديم كه مي‌فرمايد: «چشم آخر بين تواند ديد راست / چشم اول بين، غرور است و خطاست»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار