کد خبر: 840821
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: جايگاه شهداي حرم نشان مي‌دهد نيروهاي سپاه، نيروهاي مكتبي بوده و از اساس مكتب اسلام و انقلاب دفاع مي‌كنند.
به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني صبح دوشنبه، در دومين يادواره شهداي يگان حفاظت مجلس شوراي اسلامي و شهداي مدافع حرم با تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام فاطميه گفت: قطعاً شهدا و خانواده شهدا رهروان صادق مكتب فاطمي هستند. رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يكي از مسائل و دلايل تشكيل سپاه پاسداران، مسئله حفاظت بود زيرا يكي از نگراني‌هاي پس از انقلاب، وضعيت رهبران انقلاب بود كه آنها در آن دوران قائل به مسئله حفاظت نبودند به طوري كه حتي پس از انجام دو ترور از سوي گروهك فرقان، مشخص شد كه اين گروهك به دنبال ترور شهيد مطهري است اما شهيد مطهري مسئله حفاظت از خود را قبول نكرد از اين رو نظام مجبور شد كه مسئله حفاظت از افراد را اجباري كند.
وي با بيان اينكه نيروهاي سپاه پاسداران بهترين افراد، صادق به آرمان‌هاي انقلاب بوده و هستند، گفت: انصافاً سپاه پاسداران از آغاز انقلاب در مسئله حفاظت از مقامات بسيار خوب عمل كرد و اين مسئله موجب شد كه ما كمتر شاهد بروز ترور در كشور باشيم، همچنين زماني كه برخي مشكلات حفاظتي در بخش هواپيمايي به وجود آمد سپاه بار ديگر وارد عمل شد كه خوشبختانه اين مسائل نيز رفع شد. همچنين مقابله با گروه‌هاي تروريستي و تجزيه‌طلب يكي ديگر از اقدامات نيروهاي سپاه در ادوار گذشته بوده است.
لاريجاني با اشاره به نقش تعيين‌كننده نيروهاي سپاه پاسداران در دوران جنگ تحميلي افزود: سپاه چون به بدنه وسيع بسيج متصل بود و بر اساس مسئوليت مكتبي رفتار مي‌كرد توانست به موفقيت‌هاي بسياري دست پيدا كند و بايد از تلاش‌هاي نيروهاي سپاه تقدير و تشكر كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: جايگاه شهداي حرم نشان مي‌دهد نيروهاي سپاه، نيروهاي مكتبي بوده و از اساس مكتب اسلام و انقلاب دفاع مي‌كنند. در چند سال اخير با توجه به بروز درگيري‌ها و بحران‌هاي منطقه‌اي، ائتلاف‌ها و گروه‌هاي بزرگ و كوچكي براي مقابله با اين بحران‌ها ايجاد شد اما هيچ دستاورد و نتيجه‌اي نداشت چون نيروهاي مستعد مكتبي درون آن گروه‌ها نيستند، حال ممكن است تسليحات داشته باشند اما افراد در اين عرصه مهم هستند. وي ادامه داد: جمهوري اسلامي اعلام كرد كه به دولت و مردم عراق و سوريه براي مقابله با تروريست‌ها كمك مي‌كند چون تفكر ايران بر پايه مكتب استوار است و اين مسئله موجب شد كه نتايج و دستاوردهاي بسياري در اين عرصه به وجود‌ آيد. رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عملكرد و نقش مثبت نيروهاي حفاظت از مجلس گفت: براي اينكه چارچوب نظام حفظ شود يكي از ابعاد آن مجلس شوراي اسلامي است و خوشبختانه سپاه مسئوليت حفاظت از اين نهاد را برعهده دارد و به خوبي در اين عرصه عمل كرده است، از طرف ديگر هوشياري و ابتكار عمل نيروهاي سپاه موجب شده تا در مقابل تمام دسيسه‌ها و نقشه‌هاي دشمنان، مأموريت خودشان را به خوبي انجام دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار