کد خبر: 840749
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه اول کشور در ارائه مقالات در حوزه تاریخ شهرسازی را دارد.

به گزارش خبرنگار فارس از ارومیه جلیل جباری درچهارمین کنگره تاریخ معماری وشهرسازی که در سالن اجتماعات دانشگاه ارومیه برگزار گردید اظهار داشت: آذربایجان غربی 218مقاله در این حوزه ارائه داده است و کسب رتبه اول آذربایجان غربی در این حوزه نشانگر توجه ویژه مسئولان استانی به این مساله است.

وی با بیان اینکه  مرحوم آقا شیرازی نقش بسزایی در شکل گیری این کنگره داشتند گفت: وی بنیان گذار این گنگره بوده ونقش بسزایی درشکل گیری آن ایقا نموده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دسستی وگردشری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت وجود چنین گنگره هایی گفت: چنین گنگره هایی علاوه بر ایجاد نقش اساسی در گسترش شهرسازی استان نقش عمده ای در آگاه سازی عموم مردم در حوزه تاریخ شهرسازی را ایفا می نماید.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه اول کشوردر ارائه مقالات شهرسازی در کشور را دارد افزود: خراسان رضوی نیز با ارائه 80مقاله در رتبه دوم کشور از لحاظ تعدد مقالات ارائه شده به این کنگره قرار دارد.

جلیل جباری اضافه کرد: سازمان برنامه وبودجه، آموزش وپرورش وسازمان نظام مهندسی نقش ویژه ای در اجرای این گنکره داشتند.

وی به اقدامات انجام شده برای اجرای این کنگره اشاره کرد واذعان داشت: برگزاری 3جلسه شورای سیاست گذاری باحضور مقامات استانی، برگزاری 30جلسه کاری با کمک 10دستگاه اجرائی وصرف 200روز کاری از سوی کارمندان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری از جمله اقدامات اساسی در برگزاری این کنگره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اضافه کرد: امید است دبیرخانه این کنگره به این استان سپرده شود تا بدین وسیله بتوانیم زمینه فعالیت هرچه بیشتر دانشمندان در این حوزه را فراهم آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر