کد خبر: 840526
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
نماینده مردم اردبیل در مجلس:
نماینده مردم ‌اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ‌گفت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی بیش از ۵۰ درصد بیکاران جامعه را تشکیل می‌دهند.

به گزارش جوا ن آنلاین از اردبیل،صدیف بدری در  مراسم بزرگداشت روز مهندس که در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل  برگزار شد، اظهار داشت: طبق آخرین گزارشات به دست آمده مشخص شده که 35 درصد از بیکاران در سطح جامعه فارغ‌التحصیلان رشته‌های ساختمان، تولید و مهندسی هستند که با اضافه کردن رشته‌های کامپیوتر به این آمار می‌توان گفت که 50 درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی هستند.

وی افزود: مشکل بیکاری یکی از معضلات اساسی است که نه تنها در استان اردبیل بلکه در کل کشور فراگیر شده و سبب نابه‌سامانی جوانان می‌شود که انتظار داریم با ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم بتوانیم این مشکل را برطرف کرده و برای حل آن اقدامات اساسی انجام دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات عمده‌ قانونی در زمینه نظام مهندسی وجود دارد که طی طرحی در ماه‌های آینده در مجلس شورای اسلامی اصلاح می‌شود و به طور حتم اصلاح این قانون می‌تواند در ساماندهی مهندسان کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

بدری بیان کرد: مهندسان عمران بیش از 50 درصد از بیکاران در حوزه رشته‌های ساختمانی را تشکیل می‌دهند که تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان به دلیل کم بودن فضا برای ساخت و ساز هم‌اکنون نمی‌توانند به فعالیت بپردازند و نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به این وضعیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: مهندسان نقش محوری در توسعه و آبادانی یک جامعه دارند و مهندسان  ما باید صاحبان  ایده و خلاق باشند، زیرا حوزه‌های کاری بسیاری در رشته‌های مهندسی در سطح جهان وجود دارد که مهندسان ما هنوز وارد آن عرصه‌ها نشده‌اند و ما تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای مهندسان انجام می‌دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر