کد خبر: 840525
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
وزیر ارتباطات در اردبیل:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعرفه حمل و نقل بین کشور ایران و آذربایجان که ۱۶۰ دلار بود هم اکنون به ۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

به گزارش جوا ن آنلاین از اردبیل،محمود واعظی در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان اظهار داشت: تعرفه حمل و نقل بین ایران و آذربایجان که 160 دلار بود هم اکنون به 100 دلار کاهش یافته و در حوزه حمل و نقل اقدامات بسیار خوبی بین دو کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه صدور ویزا نیز به مراتب تسهیلات بسیار زیادی ارائه شده است، گفت: هم اکنون در حوزه صدور ویزا بین دو کشور مشکلی وجود ندارد چرا که مهمترین هدف دو کشور ارتباطات همه‌جانبه بین دولت و مردم این دو منطقه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌ریزی دولت برای حل مسائل و مشکلات گمرکی خبر داد و افزود: هم اکنون روند خدمات‌دهی در گمرکات ایران و آذربایجان نیز تسهیل شده است که این نیز برای دو کشور بسیار خوب محسوب می‌شود.

واعظی تصریح کرد:‌ فراهم کردن زیرساختهای لازم برای حضور گردشگران آذربایجانی در ایران و برعکس یک اقدام بسیار خوبی است که در این زمینه ایران به ویژه استان اردبیل آمادگی همه‌جانبه دارد تا زیرساختهای لازم را برای گردشگران آذربایجانی فراهم کند که حضور گردشگران آذربایجانی در ایران به مراتب افزایش یافته است.

وی بیان کرد:‌ در حوزه توریسم سلامت و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به بیماران آذربایجانی نیز اقدامات خوبی انجام شده و مراکز درمانی و بیمارستانهای ایران به ویژه استان اردبیل آماده خدمات‌دهی به مردم آذربایجان هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تعاملات دو کشور ایران و آذربایجان در بخش کشاورزی مطلوب است، اظهار کرد: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی ایران به آذربایجان بسیار خوب عمل شده و نگرانیها و دغدغه‌های تجار و صادرکنندگان دو کشور در حوزه صادرات برطرف شده است.

واعظی با بیان اینکه استان اردبیل قهرمانان زیادی در بخشهای مختلف از جمله ورزش فوتبال، ورزنه‌برداری و کشتی دارد، افزود: این استان همچون شخصیتهای علمی، مراجع تقلید زیادی را به کشور معرفی کرده و باید در حوزه تجارت با آذربایجان نیز بسیار موفق عمل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر