کد خبر: 840475
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
قائم مقام شهردار کرج تاکید کرد
قائم مقام شهردار کرج با بیان اینکه توسعه پایدار شهرها از جمله موضوعات مهم و زیربنایی‌است که مدیران ارشد و برنامه ریزان شهری به آن توجه ویژه ای دارند گفت: برمبنای این رویکرد جدید مدیریتی، شهرهای هوشمند به عنوان بازوی اجرایی تحقق توسعه پایدار در شهرها به حساب می آیند و مدیریت شهری این کلانشهر نیز بر تبدیل شدن ایران کوچک به شهری الکترونیک تاکید دارد.

محمد رضا رضاپور گفت: مدیریت شهری این کلانشهر برای اجرایی شدن شهر هوشمند در کرج به روند سایر شهرهای الکترونیک و موبایل شهرها در دیگر کشورها توجه ویژه ای دارد تا بتواند عملکرد مطلوب و موفقی را در راستای تحقق این مهم داشته باشد و آینده بسیار مثبتی در این زمینه برای شهروندان و آیندگان شهر رقم بزند.

قائم مقام شهردار کرج اظهار داشت: حمل و نقل هوشمند یکی از پایه های اصلی تحقق شهرهای هوشمند است که در تمام شهرهای مطرح دنیا اجرایی شده و مدیریت شهری این کلانشهر نیز اقدامات عمده ای را در زمینه تحقق حمل و نقل الکترونیک با فعالیت های نظیر کنترل مکانیزه معابر، راه اندازی مرکز کنترل ترافیک، پرداخت هوشمند کرایه های ناوگان اتوبوسرانی از طریق البرز کارت و ... انجام داده است.

رضاپور در ادامه به راه اندازی اتوماسیون اداری و شهرسازی در شهرداری کرج اشاره کرد و با بیان اینکه هوشمند سازی فعالیت های این دستگاه موجب تکریم بیشتر ارباب رجوعان می شود گفت: با ارتقای سیستم های عملکردی مدیریت شهری به برنامه های هوشمند، شاهد کاهش چشمگیر خطاهای انسانی خواهیم بود که این امر، هم منافع شهروندان و هم منافع سازمانی را به خوبی حفظ می نماید.

این مسئول یادآور شد: از مزایای اقتصادی پیاده‌سازی طرح شهر الکترونیکی می‌توان به کاهش هزینه‌هاى تردد شهرى، افزایش سرمایه‌گذارى در نتیجه گسترش ارتباطات جهانى، صرفه جویى در مصرف سوخت‌هاى محدود، تسهیل انجام امور اقتصادى به خاطر ۲۴ ساعته بودن ارائه خدمات و... اشاره کرد؛ کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانه‌تر امکانات، کاهش آلودگى محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهرى نیز از دیگر ویژگی‌های اجتماعی شهر الکترونیکی است.

وی افزود: مهم‌ترین اثرات فرهنگى این شهر هم شامل اطلاع‌رسانى سریع، انتشار نشریات الکترونیکی برای شهروندان، آموزش مجازى، ایجاد کتابخانه دیجیتالى، افزایش سواد و ایجاد نوعى جهان‌نگرى است که به افزایش رفاه و ارتقاى فرهنگ کمک می‌کند؛ در واقع در شهر الکترونیکی دیگر به شهر به مثابه کالبدی که ساختمان‌های بلند، خیابان‌های پرترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی را دربرمی‌‌گیرد نیست، بلکه شهری است که در آن تعامل میان شهروندان و مسئولان اهمیت بیشتری می‌یابد و این تعاملات دو سویه است که محیط اجتماعی مطلوبی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

قائم مقام شهردار کرج در پایان خاطر نشان کرد: برای اینکه به شهر الکترونیک دست پیدا کنیم می بایست فناوری اطلاعات و ارتباطات را به مفهوم واقعی بهعنوان یک ابزار دقیق و مناسب در مدیریت شهری بکار ببریم که مدیریت شهری کرج در این رابطه نیز اقدامات مطلوبی را انجام داده و برنامه های کارشناسانه ای را هم در نظر گرفته است  که با جدیت تمام به دنبال محقق شدن آن می باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار