کد خبر: 840472
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
رئیس اتاق بازرگانی استان البرزتاکید کرد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز از ستاد تسهیل خواست واحدهای فعال تولیدی را در پرداخت تسهیلات در اولویت قرار دهد.

رحیم بنامولایی در هشتمین نشست مشترک هم اندیشی هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز با مدیران شهرک های افزود: برای رهایی کارخانه ها از مشکل کمبود نقدینگی و ایجاد تحرک درفضای کسب وکار، صرفاً پرداخت تسهیلات را به واحدهای فعال در دستور کار قرار دهند.

وی درادامه با اشاره به فرسودگی زیرساخت های برخی شهرک های صنعتی استان از ادارات ذیربط درخواست کرد برای بازسازی وترمیم آن ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: دولت باید قبل از واگذاری شهرک های صنعتی زیرساخت های آن ها را آماده کند، ولی در بسیاری از موارد شاهد تحویل اراضی شهرک ها هستیم که زیر ساختهای آن آماده نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دولت تدبیر و امید تنها دولتی است که اجازه می دهد نظرات تشکلها درتصمیم گیریها دخالت داده شود.

بنا مولایی با اشاره به بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهوری افزود: بر اساس این بخشنامه دستگاه های اجرایی مکلف هستند در صدور بخشنامه ها و رویه های اداری نظرات تشکل ها مورد توجه قرارگیرد که این مهم حرکتی در راه رفع مشکلات بخش تولید است.

وی اظهار کرد: بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور تاکیدی بر اجرای مواد 2و3 قانون بهبود محیط کسب و کار است که در دولت گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

بنا مولایی افزود: بنابراین بخش خصوصی باید از این فرصت و فضای مناسب برای رهایی از رکود و حرکت به سمت رونق نهایت استفاده را به عمل آورد.

رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز درادامه فرد گرایی و موازی کاری ها را آفت بخش تولید دانست و تاکید کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مستلزم آن است که منافع ملی را بر منافع فردی ترجیح دهیم و باتمرکز برتشکل گرایی نیازهای بخش تولید را مطرح و ازدولت بخواهیم ما را درمسیر رونق اقتصادی یاری دهد.

 

توسعه اقتصادی کشور مبتنی بر حمایت از تولید است

 

رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در ادامه این نشست توسعه اقتصادی کشور را مبتنی بر توجه خاص و حمایت از تولید دانست و گفت: تصمیمات کشور قطعاً باید بر پایه رفع موانع و مشکلات این بخش باشد.

جهانگیر شاهمرادی  افزود: با تصویب قانون اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرکهای صنعتی این مبالغ با همفکری تمامی شهرک های صنعتی توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان تأمین آب بیش ازحد مجاز را نداریم بنابراین اجازه استقرار صنایع آب بر در شهرک ها را نخواهیم داد.

وی با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده گفت: این موضوع از طریق معاونت مجلس شرکت شهرکها پیگیری خواهد شد و پیشنهاد می شود اتاق بازرگانی نیز این موضوع را پیگیری نماید.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی از ارائه هر گونه امکانات مالی، آموزشی و ... به شهرکهای صنعتی دولتی و خصوصی استان در چارچوب قوانین دریغ نخواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار