کد خبر: 840444
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
رئیس جمعیت آفریقایی و آسیایی مایکوباکتریولوژی :
امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر روشن و دقیق ترسیم شده در زمینه تولید علم، دستیابی به فناوری‌های نوین صاحب جایگاه مهم و بی‌نظیر در منطقه و جهان است.

رئیس جمعیت آفریقایی و آسیایی مایکوباکتریولوژی در دومین کنگره بین‌المللی مایکوباکتریولوژی در سالن اجلاس‌های بین‌المللی هتل عباسی اصفهان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد عزم ملت بزرگ ایران برای دستیابی به خودکفایی و رشد و تعالی در همه عرصه‌ها و به ویژه در زمینه توسعه علوم بوده‌ایم.

علی‌اکبر ولایتی افزود: خشنودیم که امروز این مسیر روشن و دقیق ترسیم شده به وقوع پیوسته و بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید علم، دستیابی به فناوری‌های نوین صاحب جایگاه مهم و بی‌نظیر در منطقه و جهان است.

وی با اشاره به اجرای سند چشم انداز توسعه کشور و ضرورت سرآمدی ایران در امور علمی و فناوری‌های نوین در سطح منطقه گفت: با تأکیدات مقام معظم رهبری و ابلاغ این موارد، این فرایند و توسعه در زمینه‌های علمی و تکنولوژی سرعت بیشتر و افزون‌تری به خود گرفت.

ولایتی ادامه داد: در همین راستا تلاش شد تا از طرف مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی سل و بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مهمترین مرکز ارائه کننده خدمات به بیماران ریوی و مسلول در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، اقدامی در سطح بین‌المللی شکل بگیرد و نهایتاً جمعیت آسیایی– آفریقایی مایکوباکتریولوژی در سال 1391 به ثبت رسید.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری تهران خاطرنشان کرد: پس از نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی در سال 1393، امروز شاهد برگزاری دومین دوره از این کنگره با حضور حدود 120 نفر از متخصصان و اندیشمندان سراسر جهان در کنار متخصصان و صاحب‌نظران داخلی هستیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم دستاوردهای این کنگره با شکوه و مباحث و سخنرانی‌هایی که ارائه می‌شود بتواند زمینه را برای توسعه همکاری‌ها و دستیابی به آخرین یافته‌ها در زمینه این حوزه از علم یعنی مایکوباکتریولوژی روز به روز بیشتر فراهم شود.

رئیس جمعیت آفریقایی و آسیایی مایکوباکتریولوژی هدف از برگزاری این کنگره را که در نوع خود بی‌نظیر است توجه بیش از پیش به امر پژوهش در زمینه زیست‌شناسی، آسیب‌شناسی و روند توسعه عفونت‌های مختلف ناشی از مایکوباکتریا از جمله بیماری‌های سل در انسان و دام و عفونت‌های فرصت‌طلب غیر سلی در زمینه نقص ایمنی اعلام کرد.

ولایتی در پایان ضمن ارائه مقاله‌ای تخصصی با موضوع «بیماری سل در کودکان» به بررسی سرایت این بیماری در کودکان، انتقال آن به بزرگسالان و نحوه درمان با ارائه به نمونه تحقیقی خود پرداخت که مورد توجه قرار گرفت.

شایان ذکر است دومین کنگره بین‌المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی با حضور شخصیت‌ها و متخصصان برجسته از سراسر جهان و میهمانان و متخصصان برجسته داخلی و همچنین برخی از مقامات استان صبح روز شنبه 7 اسفندماه در سالن اجلاس‌های بین‌المللی هتل عباسی اصفهان توسط علی‌اکبر ولایتی رئیس این جمعیت به طور رسمی افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار