کد خبر: 840440
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید، گفت: این حرکت فرهنگی و اجتماعی از هجدم تا بیستم اسفند در 26 پایگاه در این استان برگزار می شود.
سید جواد رضوی افزود : امسال این جشن بیشتر به صورت تخصصی انجام می شود و به همین خاطر تعداد پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در استان نسبت به سال گذشته را کاهش دادیم.
وی اظهار داشت : این اداره کل با همکاری اصناف سعی کرده است تا کمک ها را با توجه به نیاز نیازمندان و به صورت تخصصی پیگیری و تقدیم نیازمندان استان کند.
وی خاطرنشان کرد : به طور مثال این اداره کل با صنف لوازم خانگی همکاری داشته است تا جهاز موردنیاز برای نیازمندان در شرف ازدواج را فراهم کند و یا با اصناف دیگری مانند لوازم و تجهیزات پزشکی، بازاریان و بانک ها برای ارایه خدمت همکاری داشته است.
وی یادآور شد: روز چهارشنبه هجدم اسفند 95 در یک مدرسه در هر شهرستان استان سمنان به عنوان نمادین این جشن با حضور مسوولان آغاز می شود.
رضوی اضافه کرد : همچنین در روز جمعه بیستم اسفند 95 در مصلی های هر شهرستان کمک های نقدی و غیر نقدی مردم جمع آوری می شود و با اولویت نیازمندی بیشتر بین افراد کم بضاعت تقسیم می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان تصریح کرد : با توجه به این که در آستانه سال 96 قرار داریم و همانطور که خانواده برای فرزندان خود پوشاک و لوازم مورد نیاز تهیه می کنند، کمک های این جشن باعث می شود تا فرزندان افراد بی بضاعت با دیگر کودکان این مرز و بوم در سال جدید شرایط یکسانی داشته باشند.
وی بر فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه تاکید و اضافه کرد : جشن نیکوکاری به فرهنگ سازی دراز مدت نیاز دارد که تاکنون در کشور این فرهنگ سازی به خوبی انجام شده است و حتی با کمک معلم ها در مدارس، رسانه ها و دیگر افراد می توان این عمل نیکو را گسترش داد.
در جشن نیکوکاری سال گذشته در استان سمنان بیش از 11 میلیارد و 303 میلیون ریال جمع آوری شد.
هشت هزار و 719 خانوار زیر پوشش طرح های حمایتی کمیته امداد استان سمنان قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر