کد خبر: 840436
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اعلام نمود:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: صادرات این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به همسنجی پارسال، 30 درصد افزایش دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: صادرات این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به همسنجی پارسال، 30 درصد افزایش دارد.

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: میزان صادرات استان مرکزی تا کنون بیش از 600 میلیون دلار است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 750 میلیون دلار برسد.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت های ویژه از صنایع به خصوص تولیدکنندگان صادرات محور، پیش بینی می شود صادرات کالاهای غیر نفتی استان مرکزی در سال 96 از مرز یک میلیون دلار بگذرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: استان مرکزی از مجموع اقلام صادراتی کشور، ۵۳ درصد شمش آلومینیوم، 14 درصد مصنوعات فلزی، 15 درصد الیاف مصنوعی، 16 درصد عایق رطوبتی و 29 درصد گل و گیاه صادراتی را تولید می کند.
وی عنوان کرد: هم اینک تولیدات استان مرکزی به 60 کشور جهان صادر می شود در حالی که کشورهای هدف صادرات این استان در سال گذشته 44 کشور بود.
افشون ادامه داد: کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق و ترکمنستان بیشترین وارد کنندگان فرآورده های پتروشیمی، فرآورده های خوراکی، شمش آلومینیوم، الیاف پلی استر، شیشه، سیمان و گل و گیاه زینتی از استان مرکزی هستند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار واحد صنعتی در نقاط مختلف استان پرداخت شده که بر این اساس تعداد قابل توجهی از صنایع تعطیل و نیمه تعطیل استان احیاء شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان مرکزی در خصوص ارزیابی کارگروه توسعه اقتصادی در کشور بیان کرد: در این زمینه استان مرکزی جایگاه دوم را در کشور کسب کرده، اما پیش بینی می شود با توجه به مشارکت بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید، این جایگاه ارتقا یابد.
وی اظهار کرد: مدیران و مسئولان صنایع دولتی و خصوصی در استان وظیفه دارند با برنامه ریزی های بلند مدت و منطقی فعالیت خود را در راستای تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا متمرکز کرده و از خام فروشی و صادرات مواد فراوری نشده خودداری کنند.
افشون ادامه داد: دولت در ارایه تسهیلات کم بهره برای رونق تولید، سعی و اهتمام خود را به خود را به کار گرفته و فعالان اقتصادی و تولیدی نیز باید با سیاست گذاری هدفمند و تولید کالاهای صادرات محور در تثبیت رونق اقتصادی گام بردارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر