کد خبر: 840435
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
مدیر جهاد کشاورزی محلات خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: برودت هوا و بارش های سنگین دو هفته اخیر در محلات 22 میلیارد و 500 میلیون ریال به باغات گل این شهرستان خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: برودت هوا و بارش های سنگین دو هفته اخیر در محلات 22 میلیارد و 500 میلیون ریال به باغات گل این شهرستان خسارت وارد کرد.

عبدالله محمودی مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: بر اثر بارش برف و یخبندان شدید در اواخر بهمن ماه امسال در محلات، باغات گل در روستاهای بزیجان، سعادت‌آباد و امیر آباد دچار خسارت شدند.
وی، میزان خسارات وارد شده به باغات و مزارع گل این روستاها را قابل توجه دانست و اضافه کرد: 2 میلیون شاخه گل در سطح زیر کشت حدود هشت هکتار از گلخانه‌های گلایول، زنبق و رز ببین 30 تا 100 درصد از سرمازدگی خسارت دید.
محمودی ادامه داد: رعایت نکردن مسائل ایمنی و استحکام سازه‌های گلخانه‌ای، بی توجهی به استفاده از تجهیزات ‌روز و تاسیسات مدرن عامل خسارت گلخانه های این شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات بیمه نبودن گلخانه های گل را از عمده مشکلات کشاورزان خسارت دیده عنوان کرد.
محمودی یادآور شد: سرما و کاهش شدید دما در آذر ماه امسال نیز 26 میلیارد ریال به گلزارها و مزارع گندم و کلزای این شهرستان خسارت وارد کرد.
محمودی افزود: کاهش دما در آذر ماه امسال موجب شد 90 هکتار از گلزارهای این شهرستان دچار سرما زدگی شود.
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: بیمه محصولات زراعی و باغی بهترین راهکار جبران خسارت های احتمالی به بخش کشاورزی است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است به طوری که 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در این شهرستان تولید می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار