کد خبر: 840305
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان :
انرژی مورد استفاده برای تولید یک واحد کالا در ایران 9 برابر ژاپن و 4 برابر متوسط جهانی است که این آمار جای تأمل دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در کنفرانس وهم‌اندیشی آموزش مدیریت مصرف و تقدیر از فعالان مدیریت انرژی صنایع، دستگاه‌های اجرایی و کشاورزی با اشاره به فرهنگ‌سازی صورت گرفته در زمینه مصرف برق گفت: همه بخش‌های مصرف‌کننده انرژی برق باید مصرف بهینه را به عنوان یک تکلیف الهی مورد توجه قرار دهند.

حمیدرضا پیرپیران با اشاره به سه هدف عمده صنعت برق در جهان خاطرنشان کرد: این صنعت در نظر دارد که برق برای همه در دسترس باشد وکمترین میزان آلودگی را در جهان داشته باشد و برق با کیفیت در اختیار عموم مردم جهان باشد.

وی افزود: با این‌ وجود 31 درصد از آلودگی موجود که گریبان گیر محیط‌زیست کشورمان است، مربوط به صنعت برق است.

وی ضمن اشاره به پیک بار شبکه برق در سال جاری اظهار داشت: پیک بار شبکه به عدد 53 هزار مگاوات رسیده است که 5 تا 6 درصد رشد پیک بار را تجربه کرده‌ایم.

 پیرپیران در ادامه به مقایسه مصرف برق داخل کشور و میزان متوسط جهانی آن بیان کرد: در بخش خانگی میزان مصرف 36 درصد است که این میزان در جهان 25 درصد، در بخش تجاری مصرف برق داخل 11 درصد است که این میزان در جهان 9 درصد است، در بخش عمومی مصرف برق ما 15 درصد است که این میزان در جهان 12 درصد است، در بخش صنعت و کشاورزی میزان مصرف داخل 42 درصد است که در دنیا این میزان به 51 درصد رسیده است.

وی با اشاره به مفهوم شدت انرژی گفت: شدت انرژی به میزان انرژی مورد استفاده برای تولید یک واحد کالا گفته می‌شود که این میزان در ایران 9 برابر کشور ژاپن، 3 برابر کشور عربستان و 4 برابر متوسط جهانی است که این آمار جای تأمل دارد.

پیرپیران میزان پیک بار شهرستان اصفهان را 53 هزار مگاوات اعلام کرد و ادامه داد: این میزان پیک بار در حالی است که متوسط پیک بار در طول سال 35 هزار مگاوات است و در برخی از روزهای سال نیز این عدد به 27 هزار مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای تولید یک مگاوات برق حدود 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد که این میزان علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های ملی برای انجام این امر است.

وی  افزود: در سال 95 تعداد 700 شرکت صنعتی، 150 کشاورز و 10 اداره در حوزه توزیع شهرستان اصفهان با طرح بهینه‌سازی مصرف برق همراه شدند که این شرکت در نظر دارد در سال آینده این میزان را به 3 هزار واحد صنعتی، 3 هزار واحد کشاورزی و تمامی ادارات برساند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای تولید یک مگاوات برق حدود 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد که این میزان علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های ملی برای انجام این امر است.

در ادامه فرماندار اصفهان اظهار داشت : موضوع فرهنگ سازی در حوزه مصرف، یکی از محورهای مهم ا قتصاد مقاومتی ا ست و باید عملکرد مصرف بهینه در دستور کار قرار گیرد

کفیل همچنین تصریح کرد: عدم بهر ه وری درمصرف انرژی موجب می شود کالاهای ما گران تولید شوند واین کالاهای گران، رقابت پذیری در عرصه جهان داشته باشند

وی همچنین با انتقاد از سهم ناچیز انرژ یهای تجدید پذیر وهسته ای در تولید برق اظهار داشت: این سهم برای کاهش آلایندهای زیست محیطی بایدافزایش یابد.

کفیل اذعان داشت: فرهنگ سازی مصرف انرژی باید با اهتمام همه بخش ها صورت بگیرد و درحال حاضر 50 درصد از اتلاف انرژی ادارات صرفاً در حوزه تهویه هوا، گرمایش و سرمایش اتفاق می افتد.

سپس در ادامه  این سمینارمدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق ا صفهان بیان نمود :در شهر اصفهان ا ز پیک بار ۹۸۹ مگاوات که در تیرماه ۹۴ آغاز شد به عدد هزار و ۵۹ مگاوات در مردادماه امسال رسیدیم که نشا ن دهنده افزایش ۷ درصدی مصرف برق در شهر اصفهان است        

    محمدمهدی عسگری مهمترین موارد مصرفی درپیک بار را روشنایی، سیستم های سرمایشی و یخچال و فریزر اعلام کردگفت :  قصد داریم با معرفی برخی ا زتولیدکنندگان تجهیزات روشنایی و سرمایشی پربازده صنایع و ادارات از تولیدات داخلی است                 . وی در زمینه کاهش مصرف انرژی بااستفاده ازلامپ های ال ای دی افزود: به رغم تبلیغات نتایج گاهی اوقات برعکس بوده است و برخی از مصرف کنندگان پس از مدتی استفاده از این لامپ ها باکاهش نور شدیدی مواجه شد ه اند که بیانگر بی کیفیت بودن برخی از کالاهای موجود در بازار است.چهارمین سخنران این کنفراس مدیریت بحران اصفهان بود که اظهار نمود : انتشار گاز های گلخانه ایی باعث شده که آب و هوای جهان تقییراتی پیدا کند.

.چهارمین سخنران این کنفراس مدیریت بحران اصفهان بود که اظهار نمود : انتشار گاز های گلخانه ایی باعث شده که آب و هوای جهان تقییراتی پیدا کند.

منصور شیشه فروش افزود:آلودگی هوا اصفهان رو به وخامت است  وما برای جلوگیری از شدت  آلاینده هابارها به پالایشگاه اصفهان و نیروگاه اعلام نموده ایم از مصرف  سوخت مازو ت جلو گیری به عمل آورند و مصرف گاز را در چرخه تولید خود قرار دهند .

وی از اصلاح  تقاطعها وزیر گذرها نام برد و افزود :در شورای استان تایید شد کلیه اتوبوسهای درون شهری گاز سوز شوند وهمچنین تقاطعها وزیر گذرهاو رو گذرها برای حرکت روان و جلو گیری از ترافیک بیشتر اعمال شود .

شیشه فروش بیان داشت :برای تقییر ساختار مصرف برای دانش آموزان ووالدین آنان کلاسهای آموزشی در مدارس را شروع کرده ایم و در امتداد این آموزشها برای جلوگیری از هدر رفت آب  وتامین آب مصرفی فضاهای سبز و صنایع تصفیه فاضلاب را بطور جدی در استان کلید زده ایم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار