کد خبر: 840219
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج:
عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بر مناسب سازی معابر در راستای ایجاد بستری مناسب برای سهولت تردد عموم شهروندان به رفت آمد ایمن سالمندان، معلولان و جانبازان تاکید کرد.

مریم قهرمانی اظهار داشت: نامناسب بودن بسیاری از فضاهای شهری و معابر به تهدیدی برای سلامت شهروندان تبدیل شده است که ضرورت دارد مدیریت شهری با عزمی جدی به ایجاد مناسب سازی و انسان محور بودن معابر بپردازد.

 به گفته این عضو شورا، مناسب و ایمن سازی فضاهای شهری جهت ارتقاء ایمنی و صیانت از جان مردم است که بی توجهی به این مقوله مهم آسیب های فراوانی را به مردم تحمیل می کند.

 قهرمانی هدف از مناسب سازی فضاهای شهری را تامین ایمنی، رفاه و سلامت عمومی اقشار مختلف مردم دانست و افزود: متاسفانه در فضاهای شهری کلانشهر کرج هنوز مناسب سازی و ایمن سازی صحیح صورت نگرفته است، بر این اساس با توجه به اینکه این امر یک نیاز اصلی و حق شهروندان است باید توجه ویژه در این حوزه صورت پذیرد.

 وی معتقد است باید موقعیت و امکانات کمی و کیفی شهرها قابلیت پذیرش طیف متنوعی از افراد جامعه را داشته باشد تا فعالیت های انسانی آنان تسهیل شود.

 عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه محیط کالبدی شهر، تاثیر فراوانی بر بر ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان و رفتار آن‌ها می‌تواند داشته باشد، افزود: اگر مدیریت شهری تمام عزم خود را برای تقویت ساختار شهری و ایمن سازی پیاده کند، قطعاً به توسعه شهری دست خواهیم یافت.

 مریم قهرمانی در ادامه سخنان خود توجه به یکسان سازی خیابان ها و کاهش ارتفاع در معابر تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تمام اقشار جامعه در خیابانها و معابر در حال تردد هستند، فراهم کردن زمینه ای مناسب برای حضور و تردد آسان افرادی چون معلولان، جانبازان، سالمندان، زنان باردار و بچه دار و تمام اقشار جامعه ای که به آسانی نمی توانند در معابر، اماکن عمومی و بین مردم رفت و آمد کنند یک وظیفه مهم محسوب می شود.

 وی ادامه داد: این افراد مانند تمام کسانی که در جامعه زندگی می کنند دارای حقوق شهروندی هستند؛ اما به دلیل نامناسب‌بودن فضاها، محیط‌ های شهری و ساختمان های عمومی از ساده ترین حقوق خود نمی توانند بهره ای ببرند که مسئولین امر باید به این موضوع توجه خاص داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار