کد خبر: 840088
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد اقتصادی 6 درصد و بازگشایی واحدهای غیرفعال صنعتی با رویکرد مناسب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دولت تدبیر و امید در کشور محقق شد.
احمد همتی افزود: اجرای دقیق برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور نشان دهنده توجه دولت تدبیر و امید به منویات رهبر انقلاب است و در سال 95 دولت یازدهم به خوبی در مسیر افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در کشور گام برداشت.
وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان، مردم محوری، برون زا و درون گرا بودن تولید از ویژگی های شاخص اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است که تاکنون در دولت یازدهم این برنامه ها به خوبی اجرا شد.
همتی تصریح کرد: استکبار جهانی در دوره های مختلف انقلاب اسلامی با جنگ های ناجوانمردانه و تحریم های ظالمانه درصدد دلسردی مردم از نظام جمهوری اسلامی بوده است و محکم کردن پایه های اعتقادی و اقتصادی در کشور می تواند توطئه های دشمنان نظام را خنثی کند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از برجام، کشور بعد از مدت ها تحریم ظالمانه جایگاه واقعی خود را در اقتصاد و تجارت جهانی به دست آورد که این امر نشان دهنده توجه دولت یازدهم به اصل برون گرایی در اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی و تردد کشتی های باری ایران به بنادر معتبر جهانی نشان دهنده موفقیت آمیز بودن برنامه های دولت تدبیر و امید در افزایش اشتغال و رشد اقتصادی در کشور است.
همتی تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دولت مبنی برافزایش اعتبارات عمرانی کشور به بیش از 70 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 96 به تصویب رسید که با تخصیص این حجم اعتبارات در سال آینده شاهد رونق بیش از پیش اقتصاد کشور خواهیم بود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: میزان اعتبارات عمرانی در بودجه سال 95 بیش از 40 هزار میلیارد تومان بود و 2 برابر شدن اعتبارات عمرانی در بودجه سال آینده می تواند در تکمیل زیرساخت هایی که منجر به افزایش اشتغال و آبادانی کشور شود موثر باشد.
سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، و با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا در 29 بهمن 1392 از سوی رهبر انقلاب اسلامی به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
دولت تدبیر و امید در برنامه های اقتصادی خود ابتدا با تک رقمی کردن تورم از 44 درصد و سپس با برنامه رونق تولید از طریق ارایه تسهیلات بانکی و روان سازی امور بیمه، مالیات و مسایل بانکی، به دنبال تحقق اصول اقتصاد مقاومتی از طریق توانمندسازی تولید داخلی و افزایش و پایدار کردن اشتغال و تولید داخلی بوده است.
دراستان سمنان تا کنون 378 میلیارد تومان به 697 واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است که از این مقدار بیش از 274 میلیارد تومان به بخش صنعت و 93 میلیارد تومان به بخش کشاورزی پرداخت شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر