کد خبر: 840079
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
ارسال 50 مقاله به دبیرخانه كنگره
مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: 50 مقاله به دبيرخانه كنگره تاريخ معماري و شهرسازي استان سمنان ارسال شد.
حسين خواجه‌بيدختي در چهارمين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران با محوريت استان سمنان كه در دانشگاه آزاد اسلامي سمنان برگزار شد، اظهار کرد: 18 مقاله از اين تعداد، انتخاب شد و در كتاب كنگره ارائه و چاپ مي‌شود.

وي برگزاري اين كنگره را در هم‌انديشي و انتقال تجربيات در حوزه معماري و شهرسازي موثر دانست و گفت: استان سمنان ظرفيت‌هاي بالقوه زيادي در زمينه گردشگري، بناهاي تاريخي و ... دارد و بايد با هم‌انديشي زمينه استفاده از اين ظرفيت‌ها و معرفي هر چه بيشتر استان را فراهم كرد.

خواجه‌بيدختي با اشاره به اينكه كنگره ملي تاريخ معماري و شهرسازي خرداد ماه سال آينده در شهر بم برگزار مي‌شود، افزود: اين كنگره ملي، ماحصل 30 همايش استاني خواهد بود.

معاون عمراني استانداري سمنان نيز گفت: اين كنگره مي‌تواند نقش موثري در جمع آوري مطالب پراكنده در خصوص ميراث فرهنگي و معماري استان سمنان داشته باشد.

مهدي زنديه وكيلي با تاكيد بر اينكه معماري شهرها بايد بر اساس اقليم و انتخاب مصالح بومي باشد، افزود: با توجه به وجود رشته‌هاي معماري در دانشگاه‌هاي استان سمنان، بهتر است عناوين پايان‌نامه‌ها و كارهاي پژوهشي،كاربردي و قابل اجرا در حوزه معماري بومي استان باشد.

كنگره علمي تاريخ معماري و شهرسازي ايران با محوريت استان سمنان توسط اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان و با همكاري ارگان‌ها و مراكز آموزش عالي استان سمنان،  در سمنان آغاز به كار کرد.

حوزه‌هاي فرهنگي- طبيعي شهرها و روستاهاي تاريخي، منظر فرهنگي و منظر شهر تاريخي، سازه در تاريخ معماري و شهرسازي، باستان شناسي، معماري و شهرسازي، ميراث معماري و شهرسازي مدرن، ميراث آب و كشاورزي، ميراث فرهنگي ناملموس، راه هاي فرهنگي و عناصر وابسته از جمله محورهاي اين كنگره بود..

استان سمنان داراي بيش از يك هزار اثر تاريخي شناسايي شده است كه 718 اثر از اين تعداد در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار