کد خبر: 840038
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان :
در طول‌ سال‌های گذشته اقدامات خوبی در راستای معرفی صنایع‌دستی بی بدیل اصفهان به گردشگران داخلی وخارجی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با اعلام افتتاح نخستین کافه گالری هنرهای سنتی اصفهان اظهار داشت: هدف از ایجاد این کافه گالری، پذیرایی سنتی از گردشگران و دوستداران هنرهای سنتی و میراث فرهنگی است و در کنار این هدف اولیه گردشگران با آثار میراث فرهنگی و صنایع دستی اصفهان نیز آشنا می‌شوند.

فریدون‌ الهیاری افزود: ثبت اصفهان به عنوان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نشانه ارزش صنایع هنری اصفهان است و بر این اساس در طول‌ سال‌های گذشته اقدامات خوبی در راستای معرفی صنایع‌دستی بی بدیل اصفهان به گردشگران داخلی وخارجی انجام شده است.

وی تاکید کرد: قدمت هنر در اصفهان بسیار دیرینه‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود به طوری که صنایع دست‌ساز بشری از سنگ‌های طبیعی، در ناحیه قلعه‌بزی مبارکه پدیدار شده است که قدمت آنها به ۴۰ هزار سال قبل برمی‌گردد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان قاچاق کالاهای قاچاق و بی کیفیت را مهم‌ترین رقیب در راه رونق صنایع دستی اصفهان برشمرد و ابراز داشت: بر این اساس نمایشگاه دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق و بی کیفیت را در حوزه صنایع دستی اصفهان در گالری نقش خانه اصفهان واقع در بازار تاریخی اصفهان و در جنب مسجد تاریخی شیخ لطف الله افتتاح شده است.

الهیاری اضافه کرد: این نماشگاه در ارتقای سطح آگاهی شهروندان و گردشگران در زمینه آشنائی با آثار بی کیفیت صنایع دستی و کالاهای قاچاق در این حوزه موثر است و به یقین در کنار اقدامات بازدارنده می‌تواند کمک خوبی به ارتقای سطح کیفی صنایع دستی و مبارزه با کالاهای قاچاق و یا غیر ایرانی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار