کد خبر: 840037
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان:
انرژی مورد استفاده برای تولید یک واحد کالا در ایران 9 برابر ژاپن، 3 برابر عربستان و 4 برابر متوسط جهانی است که این آمار جای تأمل دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در کنفرانس وهم‌اندیشی آموزش مدیریت مصرف و تقدیر از فعالان مدیریت انرژی صنایع، دستگاه‌های اجرایی و کشاورزی با اشاره به فرهنگ‌سازی صورت گرفته در زمینه مصرف برق گفت: همه بخش‌های مصرف‌کننده انرژی برق باید مصرف بهینه را به عنوان یک تکلیف الهی مورد توجه قرار دهند.

حمیدرضا پیرپیران با اشاره به سه هدف عمده صنعت برق در جهان خاطرنشان کرد: این صنعت در نظر دارد که برق برای همه در دسترس باشد، کمترین میزان آلودگی را در جهان داشته باشد و برق با کیفیت در اختیار عموم مردم جهان باشد.

وی افزود: با این‌ وجود 31 درصد از آلودگی موجود که گریبان گیر محیط‌زیست است، مربوط به صنعت برق است.

وی ضمن اشاره به پیک بار شبکه برق در سال جاری اظهار داشت: پیک بار شبکه به عدد 53 هزار مگاوات رسیده است که 5 تا 6 درصد رشد پیک بار را تجربه کرده‌ایم.

مهندس پیرپیران در ادامه به مقایسه مصرف برق داخل کشور و میزان متوسط جهانی آن بیان کرد: در بخش خانگی میزان مصرف 36 درصد است که این میزان در جهان 25 درصد است، در بخش تجاری مصرف برق داخل 11 درصد است که این میزان در جهان 9 درصد است، در بخش عمومی مصرف برق داخل 15 درصد است که این میزان 12 درصد است، در بخش صنعت و کشاورزی میزان مصرف داخل 42 درصد است که در دنیا این میزان به 51 درصد رسیده است.

وی با اشاره به مفهوم شدت انرژی گفت: شدت انرژی به میزان انرژی مورد استفاده برای تولید یک واحد کالا گفته می‌شود که این میزان در ایران 9 برابر کشور ژاپن، 3 برابر کشور عربستان و 4 برابر متوسط جهانی است که این آمار جای تأمل دارد.

پیرپیران میزان پیک بار شهرستان اصفهان را 53 هزار مگاوات اعلام کرد و ادامه داد: این میزان پیک بار در حالی است که متوسط پیک بار در طول سال 35 هزار مگاوات است و در برخی از روزهای سال نیز این عدد به 27 هزار مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای تولید یک مگاوات برق حدود 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد که این میزان علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های ملی برای انجام این امر است.

این مقام مسؤول افزود: در سال 95 تعداد 700 شرکت صنعتی، 150 کشاورز و 10 اداره در حوزه توزیع شهرستان اصفهان با طرح بهینه‌سازی مصرف برق همراه شدند که این شرکت در نظر دارد در سال آینده این میزان را به 3 هزار واحد صنعتی، 3 هزار واحد کشاورزی و تمامی ادارات برساند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای تولید یک مگاوات برق حدود 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد که این میزان علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های ملی برای انجام این امر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار