کد خبر: 840032
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
صداوسيما تا کي چشم خود را روي رفتار مجري‌ها بسته نگه مي‌دارد؟!
بسياري از خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند فرزندان‌شان به جاي رفتن به استاديوم‌هاي ورزشي و شنيدن الفاظ رکيک، مسابقات ورزشي را از طريق برنامه‌هاي تلويزيوني مشاهده کنند.
محمدصادقي
بسياري از خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند فرزندان‌شان به جاي رفتن به استاديوم‌هاي ورزشي و شنيدن الفاظ رکيک، مسابقات ورزشي را از طريق برنامه‌هاي تلويزيوني مشاهده کنند. خانواده‌ها بعضاً معتقدند که نوع ادبياتي که روي سکوهاي ورزشگاه‌ها شنيده مي‌شود در شأن خانواده‌ها نيست و در عوض تلويزيون محلي است که در آن مجري‌هاي مؤدب و مرتبي هستند که با متانت برنامه اجرا مي‌کنند و براي بيننده‌ها و مخاطبان‌شان بدآموزي ندارند.

اين جايگاه و وزانت صداوسيما در چشم بينندگان مدتي است با رفتار‌هاي عجيب برخي مجري‌ها و اظهارات‌شان دچار خدشه شده و در عوض سکوت معنادار مديران صداوسيما و از جمله مرتضي ميرباقري، معاون سيما باعث شده است برخي مجري‌هاي تلويزيوني در قبال رفتارهاي غيرقابل دفاع‌شان از حاشيه امني برخوردار شوند! در جديدترين رفتار‌هاي غيرمعقول مجري‌هاي تلويزيوني، پيمان طالبي با انتشار مطلبي در صفحه اينستاگرامش به علي کريمي، اسطوره مردمي فوتبال ايران که جزو شناخته شده‌ترين بازيکنان فوتبال کشور در جهان نيز هست، توهين کرد. آن هم بعد از اينکه کريمي در اقدامي قابل تحسين از بي‌توجهي مسئولان نسبت به وضعيت زيست محيطي استان خوزستان گلايه کرده بود. طالبي با الفاظي به علي کريمي حمله کرده که حتي دو آتشه‌ترين هواداران تيم رقيب نيز درباره اسطوره تيم پرسپوليس از آن استفاده نکرده و بازيکن سابق تيم ملي فوتبال کشورمان در ميان همه فوتبال‌دوستان از ارج و قرب خاصي برخوردار بوده و هست. با اين الفاظ زشت گويا بايد خانواده‌ها در اينکه تلويزيون محل انسان‌هاي با ادب و موجه است تجديدنظر کنند و ميان آنچه روي سکوها مي‌گذرد و آنچه مجريان تلويزيون از خودشان بروز مي‌دهند، تفاوتي قائل نشوند.
  
صداوسيما بازنده بازي مجري‌هاي بي‌ادب

همانطور که بي‌ادبي يک فرزند را به پاي اوليايش مي‌نويسند، حماقت‌هاي مجري‌هاي تلويزيون و رعايت نکردن ادب را نيز نه به پاي آن شخص بلکه به پاي رسانه‌اي که زمينه شهرت و معروفيت وي را فراهم کرده، خواهند نوشت. فرقي هم نمي‌کند که فرد هتاک علي ضيا باشد يا پيمان طالبي يا هر شخص ديگري که رفتار غيرمعقول از خود نشان داده است.
در همين رسانه ملي بارها پيش آمده است که يک مجري به خاطر يک اشتباه سهوي مورد مؤاخذه قرار گرفته و حتي براي هميشه از اجراي برنامه تلويزيوني محروم شده است، ولي در حال حاضر مديريت تلويزيون با نوعي تساهل و تسامح افراطي چشم خود را روي همه رفتار‌هاي تعجب‌برانگيز مجري‌هاي حاشيه‌دار خود بسته است. گويا ميرباقري از اينکه حاشيه امن برخي از مجري‌ها به هم بخورد مي‌ترسد، ولي در عوض از اينکه تصوير يک رسانه از ذهن ميليون‌ها مخاطبش خراب شود، هيچ ابايي ندارد!
   
لوس و لوس‌تر در تلويزيون
هنوز مدت زمان زيادي از اينکه علي ضيا، مجري لوس تلويزيون در اجراي زنده ليوان آبي را روي صورت شخصي که در برنامه حاضر بود ريخت، نگذشته است، افکار عمومي مي‌پرسند که چه تنبيهي براي اين فرد از سوي سازمان در نظر گرفته شد يا اينکه تلويزيون اين نوع بي‌حرمتي به مردم را مسئله‌اي عادي مي‌داند و فکر مي‌کند اتفاق مهمي نيفتاده که بخواهد مجري سوگلي‌اش را به خاطر آن تنبيه کند؟!
  
طالبي هم مثل ضيا و حسني
پيمان طالبي بعد از توهين به علي کريمي، در اينستاگرامش پستي را منتشر کرد و از کريمي و هواداران پرسپوليس عذرخواهي کرد. ناصر کريمان، مدير گروه اجتماعي شبکه‌3 سيما در گفت‌و‌گو با «جوان» از موضوع توهين طالبي به علي کريمي ابراز بي‌اطلاعی کرد و موضع‌گيري در قبال آن را منوط به با خبر‌شدن از ماجرا دانست، اما سابقه رفتار‌هاي مديران سيما با مجريان حاشيه دار نشان مي‌دهد که طالبي نيز در نهايت مانند علي ضيا يا فرزاد حسني يا برنامه‌اي بهتر را در شبکه3 به دست خواهد آورد يا اينکه کلاً همه چيز از طرف تلويزيون به فراموشي سپرده شده و آب هم از آب تکان نخواهد خورد تا اينکه بار ديگر مجري شيرين‌زبان ديگري پيدا شود که روي آنتن زنده تلويزيون يا در فضاي مجازي به مردم بي‌احترامي کند!
  
انتظارات از رسانه‌اي که باید دانشگاه باشد
صداوسيما رسانه‌اي در کشور است که از آن خواسته شده تا آنگونه رفتار کند که مردم از آن درس بگيرند و برنامه‌هاي رسانه ملي را به چشم کلاس درس و دانشگاه تماشا کنند. اين انتظار يعني رفتاري که مجريان تلويزيون از خود نشان مي‌دهند بايد در حد و تراز رفتار يک استاد دانشگاه باشد، سؤالي که مديران ارشد صداوسيما بايد پاسخ دهند اين است که آيا اکنون اين رفتارها در شأن يک دانشگاه و اساتيد آن است؟  آيا بينندگان تلويزيون همگي در حد لقمان حکيم هستند که از بي‌ادبان درس ادب بگيرند و نيازي نباشد که براي آنها آدم‌هاي بااخلاق را به تصوير کشيد؟ از همه مهم‌تر اگر مردم با صداوسيما قهر کنند، بازنده مردم خواهد بود يا صداوسيما؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار